مشاور امنیت ملی ترامپ در تلاش بازگشایی دفتر نمایندگی ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان به سرپرستی «زلمی خلیلزاد» است.

احتمال بازگشایی دفتر نمایندگی ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور امنیت ملی ترامپ در تلاش بازگشایی دفتر نمایندگی ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان به سرپرستی «زلمی خلیلزاد» است.

مشاوران ترامپ به ویژه «مک ماستر»، مشاور امنیت ملی امریکا تلاش دارد تا دوباره دفتر نمایندگی ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان را بازگشایی کند و این دفتر را از زیر مجموعه وزارت خارجه به کاخ سفید انتقال دهد.

بر اساس این گزارش، زلمی خلیلزاد، سفیر پیشین آمریکا در افغانستان و عراق، داگلاس لوت، دستیار بوش در شورای امنیت ملی و سفیر پیشین واشنگتن در ناتو،  استفن فینبرگ، میلیاردر  و مالک شرکت خصوصی امنیتی «داینا کورپ» از نامزدهای احتمالی برای نمایندگی ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان محسوب می‌شوند.

در این گزارش همچنین آمده است که نماینده ویژه جدید نقش هماهنگ کننده سیاست‌های واشنگتن در افغانستان و پاکستان را بر عهده خواهد داشت.

در همین حال سه تن از مقام های پیشین وزارت خارجه آمریکا گفته اند، که بازگشایی دفتر نماینده ویژه و انتقال آن به کاخ سفید در ماه سپتامبر توسط  جنرال «مک ماستر»، مشاور امنیت ملی امریکا در کابینه دولت ترامپ مطرح شد.

این در حالی است که جنرال مک ماستر که قبل از این سابقه‌ای حضور در افغانستان را داشته است ترامپ را قانع کرد تا نیروهای آمریکایی در افغانستان را نگه دارد؛ انتقال دفتر نمایندگی ویژه آمریکا به کاخ سفید، کنترل وی بر اجرای استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان و جنوب آسیا را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.