دادستانی استیناف ولایت تخار، حکم بازداشت «بشیر قانت»، یکی از فرماندهان حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمیتار در ولسوالی چاه‌آب این ولایت را صادر کرد.

حکم بازداشت فرمانده جنجالی «حزب اسلامی» صادر شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دادستانی استیناف ولایت تخار، حکم بازداشت «بشیر قانت»، یکی از فرماندهان حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمیتار در ولسوالی چاه‌آب این ولایت را صادر کرد.

حکم بازداشت وی و چند نفر دیگر به اتهام قتل مردی به نام «نذرالله» به تاریخ 18 سنبله/ شهریور و همچنین یورش افراد بشیر قانت به مسجد «دارالعلوم» شهر چاه‌آب با هدف کشتن محفوظ‌الله، امام جماعت این مسجد در تاریخ 20 سنبله/ شهریور سال جاری صادر شده است.

در این حکم آمده است که افراد بشیر قانت هرچند به دلیل مداخلۀ مردم محل، موفق به کشتن محفوظ‌الله نشدند، اما در حملۀ «افراد مسلح بشیر قانت» به مسجد «دارالعلوم» سه تن از شهروندان محل کشته و 29 تن دیگرشان زخم برداشتند.

با این حال سیدجهانگیر کرامت‌، آمر امنیت فرماندهی پولیس ولایت تخار در واکنش به حکم بازداشت بشیر قانت و افرادش گفته است، این فرمانده قدرتمند محلی هزار نفر مسلح غیرمسئول دارد و پولیس توان بازداشت او را ندارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.