امام جمعه سلماس گفت:امروز اربعین نقش تعیین‌کننده‌ای در احیای ارزش‌های دینی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی امام‌جمعه سلماس در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با گرامیداشت سالروز فرارسیدن ۱۳ آبان اظهار داشت: بازداشت و تبعید امام خمینی (ره) در سال ۴۳ و یورش ماموران شاه مخلوع به دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران و هجوم بردن هزار تن از این دانش‌آموزان سبب شد تا روز ۱۳ آبان ماه به روز دانش‌آموز نامگذاری شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی افزود: همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دنشجویان پیرو خط امام (ره) در سال ۵۸ سبب نامگذاری این روز به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شده است.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) همواره تاکید بر مبارزه با استکبار داشتند خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که کار حسینی امروز ایستادگی در برابر دنیای پوشالی استکبار است و به این ترتیب وظیفه هر مسلمانی است که به تاسی از تمامی رزمندگان و ایثارگران امت واحده اسلام به مبارزه با ظلم و دفاع از کیان این مرز‌و‌بوم بپردازند.

خطیب نماز جمعه سلماس با بیان این نکته که شرافت هر انسانی در استکبارستیزی است تاکید کرد: آمریکا خیال نکند که می‌تواند دوباره شیطنت‌های گذشته را علیه جمهوری اسلامی ایران تکرار کند.

وی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اربعین حسینی تصریح کرد: امروز اربعین نقش تعیین‌کننده‌ای در احیای ارزش‌های دینی دارد و در همین راستا باید سعی کرد تا بیش از پیش به پاسداشت عزاداری‌های این روز مبادرت کرد

امام جمعه سلماس بیان کرد: مبادرت به اعمال خاصه اربعین از جمله پیاده‌روی آن سبب تجدید خاطرات حماسه عاشورا و قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) در برابر ظلم پی‌شود.

انتهای پیام//ن.م

پیاده‌روی اربعین حسینی نماد قدرت اسلام در مقابل استکبار جهانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.