امام جمعه شهرستان ملکشاهی گفت:از همه احاد مردم، مسئولین، بسیجیان، پاسداران و نیروهای انتظامی خواهشمندم که در اسکان و پذیرایی زائران امام حسین علیه السلام سنگ تمام بگذارند.

تمام اقشار در پذیرایی زائران سنگ تمام بگذارندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین امینی امام جمعه شهرستان ملکشاهی بعد از توصیه به تقوای الهی و پرهیز از محرمات با اشاره به 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام و روز ملی مبارزه با استکبار گفت :متاسفانه اربعین حسینی در رسانه های جهان به دلایل کاملا سیاسی منعکس نمی شود و این در حالی است که کوچکترین تجمعی در دنیا که به نفع استکبار و متحدانش باشد با انعکاس خبری وسیع در دنیا نمایش داده می شود.

 

استکبار ستیزی به این معناست که دشمن به دنبال نابودی ماست ما هم به دنبال نابودی دشمن باشیم و لو اینکه لسانی باشد. اگر ما در زبان می گوییم مرگ بر آمریکا همان آمریکا سال هاست که در زبان و عمل مرگ بر ایران اسلامی می گوید.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود :
آیا کودتای 28 مرداد در راستای مرگ بر ایران نبود؟
آیا 8 سال جنگ تحمیلی علیه ملت مظلوم ما توسط استکبار مصداق مرگ بر ایران نبود؟
آیا انواع و اقسام تحریم ها ظالمانه در همین راستا نیست؟
آیا سلب حقوق مسلم کشور توسط استکبار و پروژه ایران هراسی در جهان و انواع تهاجم فرهنگی و تهدید های مکرر نظامی و نفوذ در ارکان مختلف نظام همه برای ساقط کردن نظام ما نیست؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی  ملکشاهی سپس با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی گفت :اربعین به زعم همه، دوست و دشمن باشکوه ترین تجمع انسانی در جهان است به گونه ای که تعداد شرکت کننده در مراسم عظیم اربعین بیش از 25 میلیون نفر است و این تعداد جمعیت حدود 2 برابر جمعیت تهران و 7 برابر جمعیت کشور کویت و تقریبا به اندازه جمعیت عربستان است.

رئیس ستاد اربعین  ملکشاهی افزود :در هر 3 روز 200 میلیون وعده غذا در بین زائرین توزیع می شود البته این رقم مربوط به کشور عراق است و پیش بینی می شود که در کشورهای دیگر از جمله کشور ما نیز هر سه روز 100 میلیون وعده غذا توزیع شود که جمعا در طول مدت اربعین جمعا حدود بیش از یک میلیارد غذا توزیع می شود که می توان به همه جمعیت بیش از یک میلیارد چین یک وعده غذا داد و جالب اینست که اکثر این وعده های غذایی تبرعی و مردمی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین امینی سپس با انتقاد از رسانه های وابسته به غرب و کشورهای مرتجع منطقه گفت :متاسفانه این پدیده تاریخی در رسانه های جهان به دلایل کاملا سیاسی منعکس نمی شود و این در حالی است که کوچکترین تجمعی در دنیا که به نفع استکبار و متحدانش باشد با انعکاس خبری وسیع در دنیا نمایش داده می شود.


عجیب تر اینکه بسیاری از رکوردهای غیر قابل اعتناء در کتاب گینس ثبت می شود ولی یک همچین تجمع عظیمی هرگز مورد اعتناء قرار نمی گیرد.

البته این بی مهری به زائران اباعبدالله علیه السلام فقط از ناحیه دشمنان نیست در کشور خود ما متاسفانه به انحاء مختلف نهادهایی مثل بیمه اجباری، هلال احمر، بازنشستگان حج و اوقاف، شهرداری های شهرستان های مرزی، اتوبوس های پایانه های سراسر کشور و بعضا منطقه آزاد بعضی از شهرستان ها از زائران سیدالشهداء علیه السلام اخاذی می کنند که این زیبنده مسئولان پر ادعا  این نهادها نیست.

وی سپس با اشاره به شور مردم در پذیرایی از زائران حسینی گفت :از همه احاد مردم، مسئولین، بسیجیان، پاسداران و نیروهای انتظامی خواهشمندم که در اسکان و پذیرایی زائران امام حسین علیه السلام سنگ تمام بگذارند و از اختلاف و دو دستگی پرهیز کنند و در کنار هم یک دل و یک صدا و با فراهم کردن جو تعاون و ایثار به وظیفه نوکری خود ادامه دهند.

 

تولیدی از خانم خزان خبرنگار مستقر در ملکشاهی 

انتشار:معراج علی زاده

 

 

انتهای پیام/ع

خطبه های نماز جمعه ملکشاهی 12 آبان96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.