معاون امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت:مدیران فرهنگی باید دنبال کننده اقتدار فرهنگی باشند و در این راه با دیدی مدبرانه و دلسوزانه اقدام کنند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجت‌الاسلام علی دارابی معاون امور مجلس و استانهای سازمان تبلیغات اسلامی کشور  در جلسه کار گروه ادارات کل منطقه شمالغرب کشور که ظهر دیروز در محل سالن اجتماعات هتل آریای ارومیه برگزار شد، اقتدار فرهنگی را در گرو پیگیری مجدانه مدیران عرصه فرهنگی کشور دانست و گفت: مدیران فرهنگی می بایست دنبال کننده اقتدار فرهنگی باشند و در این راه با دیدی مدبرانه توام با نگاه دلسوزانه، همچنین با توجه به منابع و داشته های موجود اقدام به پیگیری فعالیت های دینی و فرهنگی کنند و ضمن جمع آوری اطلاعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانها با سایر مدیران کل و روسای ادارات نیز تعامل سازنده داشته باشند.

حجت الاسلام دارابی با اظهار اینکه از منظر رهبری اولویت امروزه همه نظام، مقابله با آسیب های اجتماعی است بیان کرد: ضمن اینکه برنامه ریزی در سازمان تبلیغات اسلامی برای حل معضلات فرهنگی کشور ضروری می باشد ما مسئولین این سازمان نیز موظف هستیم برای کاربردی کردن توصیه های رهبر معظم انقلاب و گنجاندن آن در فعالیت های سازمان تلاش کنیم.

 وی در ادامه مجموع اقدامات انجام گرفته در مرکز و مجامع وابسته، همچنین دیده شدن فعالیت ها و عملکرد مدیران استانی و شهرستانی توسط سازمان را از محاسن برگزاری این جلسات عنوان کرد.

رضا معممی مقدم مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه مساجد در طول تاریخ مرکز کارهای فرهنگی و حکومتی بوده است خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ریشه در فرهنگ و مذهب داشته و دارد و با توجه به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب نسبت به شبیخون فرهنگی دشمنان، باید تلاش کنیم مساجد را به قطب های فرهنگی تبدیل کنیم.

وی افزود: ائمه جمعه، روسای قرارگاه های فرهنگی در جامعه هستند و در این میان روحانیون مستقر نیز می توانند در شهرهای کوچک و در روستاها به‌عنوان نماینده ائمه جمعه نقش محوری ایفا کنند.

معممی همچنین با اشاره به بازنشر مناسبت های مذهبی، تولید برنامه های محتوایی و پخش از طریق رسانه ملی اظهار کرد: با توجه به تغییر ذائقه نوجوانان و جوانان در حوزه فرهنگی و هنری، لازم است با مطالعه دقیق و بررسی موشکافانه نسبت به علایق و سلایق جوانان برنامه هایی جوان پسند تولید و پخش کرد.

مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در پایان گفت: ما می توانیم با استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد مانند هیئت های مذهبی، همچنین روحانیون مستقر در جهت اشاعه دین اسلام در جامعه و نیل به آرمان های والای انقلاب به اهداف سازمان تبلیغات اسلامی دست یابیم.

حجت الاسلام محمد داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی بعنوان متولی و طلایه دار امر تبلیغ دینی و فرهنگی، وظایف سنگینی بر دوش دارد ابراز امیدواری کرد: با کمک و همفکری مدیران فعال این سازمان ضمن اینکه این مهم انجام می شود با تلاشهای بیشتر شاهد فعالیت های موفق در عرصه های مختلف اجتماعی نیز باشیم.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهایی است که می تواند با برنامه ریزی و اقدام به موقع و موثر فعالیت های خود، در جهت اعتلای فرهنگ نغز و پربار اسلام راستین و تبلور حیات معنوی، همچنین تعیین و ترویج شاخصه های اعتقادی گام های مفیدی را بردارد.

در پایان این جلسه با اهدا لوح تقدیر از مدیران کل تبلیغات اسلامی استان های شمالغرب کشور تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

تشکیل جلسه کار گروه ادارات کل تبلیغات اسلامی منطقه شمالغرب کشور

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.