مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت:بزرگترین و گسترده‌ترین پایگاه تبلیغی و فرهنگی در سطح کشور مساجد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت‌الاسلام رقیمی مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور، در دومین روز از سفر خود به آذربایجان غربی با حضور درجلسه ماهانه روسای ادارات تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی که در محل مسجد حاجی خان این اداره کل برگزار شد؛ گفت: مسجد محوری، بهترین راهکار توسعه فعالیت‌های قرآنی است و در این بین وجود حدود ۱۴ دستگاه، سازمان و تشکل به نوعی درگیر با مساجد هستند و هرکدام مدعی امور مساجد می‌باشند.
حجت‌الاسلام رقیمی افزود: بزرگترین و گسترده‌ترین پایگاه تبلیغی و فرهنگی در سطح کشور مساجد بوده و با وجود این متاسفانه در حال حاضر تنها کمتر از ۵۰ درصد از این مراکز دینی به طور نسبی استفاده می‌شود.
وی ادامه با اظهار اینکه حدود نیمی از این مساجد به صورت نیمه‌فعال و بدون فعالیت هستند گفت: به این کاستی‌ها می‌توان موارد دیگری از جمله نبود ساماندهی مناسب منابع نیروی انسانی مساجد و تعدد مراکز دخیل در امر مسجد را نیز اضافه کرد.
مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه بیش از ده نهاد دولتی و غیر دولتی و سازمان دینی به صورت پراکنده و مختلف و بدون هیچ هماهنگی در امور مسجد فعال می‌باشند ایراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک از این موازی کاری‌ها به یک انسجام کامل دست یابیم.

ادارات تبلیغات اسلامی سنگربانان جبهه دینی و فرهنگی هستند


حجت‌الاسلام محمد داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز در این جلسه گفت: با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان که رهبر معظم انقلاب با عنوان «شبیخون فرهنگی» از آن یاد می‌کنند، ادارات تبلیغات اسلامی خصوصاَ در این خطه مرزی کشور به عنوان سنگربانان جبهه دینی و فرهنگی مطرح هستند و لازم است در جهت مقابله با توطئه جنگ نرم دشمنان و اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در جامعه تلاش کنند.

برگزاری ۶ کارگاه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی


اسماعیل خیری مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه از برگزاری ۶ کارگاه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و افزود:، ۴ کارگاه «آشنایی با سبک زندگی قرآنی» و ۲ کارگاه «وحدت اسلامی، شاهرگ جهان اسلام» در شهرستان‌های ارومیه، خوی، نقده و شاهین دژ برگزار خواهد شد که این کارگاه‌ها با شرکت ۴۰ نفر از افراد تاثیرگذاز از نیمه ماه جاری آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهند داشت.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.