استاندار قزوین گفت: زائران اربعین حسینی (ع) از مراجع قانونی برای دریافت روادید اقدام کنند تا در دام موسسات جعلی گرفتار نشوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛عبدالمحمد زاهدی در نشست ستاد ساماندهی اربعین حسینی (ع) گفت: زائرانی که بدون ویزا یا از ویزا‌های جعلی برای تشرف به عتبات عالیات استفاده کنند با مشکل ممانعت از خروج روبرو خواهند شد.

استاندار قزوین افزود: موجی از پیام‌های صدور ویزا در ۲۴ ساعت ارسال شده است که باید در این زمینه با معرفی مراکز مجاز اطلاع رسانی شود.

زاهدی گفت: حمل‌و‌نقل، بعد از پایان مراسم اربعین به دلیل حجم بالای زائران برای بازگشت معمولا با مشکل مواجه می‌شود بنابراین از هم اینک باید به فکر تامین امکانات لازم جهت جلوگیری از مشکلات ناشی از ازدحام جمعیت بود.

رئیس ستاد اربعین حسینی ادامه داد: مسئله بعدی توجه ویژه کمیته پزشکی در رابطه با بازگشت زائرانی است که به دلیل ازدحام جمعیت احتمال داشتن بیماری واگیر در آن‌ها زیاد است، در صورت مشاهده اقدامات لازم برای جلوگیری از انتقال بیماری انجام شود.

وی از معاون عمرانی خود خواست: مکان موقتی که برای موکب آوج در نظر گرفته شده است با برنامه ریزی، نگاه ویژه و در نظر گرفتن اقدامات پدافند غیر عامل برای سال آینده به مکان مناسب و ایمن تبدیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: بیمارستان ۴۵ تختخوابی سیار قزوین با همه امکانات برای خدمات رسانی بهتر به زائران در مرز مهران مستقر شده است.
علی فرخزاد افزود: به شهرداری‌های در مسیر زائران ابلاغ شده است که برای خدمات رسانی به زوار آمادگی داشته باشند و در مرز مهران و خسروی نیز خدمات استان را فعال کرده ایم.

معصوفی فر مدیر کل صدا و سیمار مرکز قزوین در این نشست با تاکید بر مقابله با حجمه‌های تبلیغاتی دشمن از تهیه ۴۰ مستند در زمینه اربعین حسینی خبر داد و گفت: از بین این ۴۰ مستند بنا بر این شد که دو مستند فاخر از آن‌ها تهیه شود که ساخت یکی از دو مستند با عنوان «پرچم‌های برافراشته» بر عهده شبکه قزوین گذاشته شد.

معصومی فر افزود: این مستند قرار است از شبکه یک سیما پخش شود.

وی با اشاره به اعزام گروه رسانه‌ای این مرکز به عراق افزود: ارتباط مستقیم با عتبات عالیات در روز‌های آینده و همچنین بازتاب ویژه رویداد‌های آن منطقه هم در دستور کار قرار دارد.

معصومی فر گفت: تاکنون در مجموع ۵۳ ساعت در حوزه سیما، ۴۴ ساعت در حوزه صدا و حدود ۲ و نیم ساعت هم در بخش خبری، برنامه‌های مرتبط با اربعین تهیه و پخش شده است.

انتهای پیام/

زائران اربعین حسینی (ع) از مراجع قانونی برای دریافت روادید اقدام کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار