رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز هوای اصفهان با میانگین شاخص کیفی ۱۰۱ در وضعیت ناسالم ثبت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بابک صادقیان  اظهار داشت: از سه شنبه هفته پیش تاکنون هوای اصفهان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و یا در آستانه وضعیت ناسالم بوده است.

وی با بیان اینکه هوای اصفهان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با میانگین شاخص ۹۵ و ۹۴ در آستانه وضعیت ناسالم بوده است، افزود: امروز در در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر با میانگین شاخص کیفی ۱۰۱، هوای اصفهان دروضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: بر این اساس وضعیت هوای اصفهان در ایستگاه‌های پروین با شاخص ۱۰۷، چهارباغ خواجو ۱۰۴، میدان احمدآباد  ۱۰۴، بزرگراه خرازی ۱۰۵، بلوار دانشگاه ۱۱۱، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

وی ادامه داد: همچنین در ایستگاه‌های سنجش آلایندگی واقع در خیابان رودکی و میدان امام حسین (ع) با میانگین شاخص ۹۰ وضعیت هوا سالم اما در آستانه ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

صادقیان با بیان اینکه وضعیت هوا در ایستگاه‌های سنجش آلایندگی در شهرستان‌های مختلف استان نیز سالم و ناسالم گزارش شده است، تاکید کرد: میانگین شاخص کیفی در خمینی‌شهر با  ۸۷، مبارکه ۷۵ و سگزی ۹۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده و در کاشان با ۱۱۲ در وضعیت سالم است.

گفتنی است شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

 

انتهای پیام/م

 

هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.