مدیر جهاد کشاورزی فردوس از خسارت 270 میلیاردی انارکاران فردوسی در اثر سرما خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ مهمیز،مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: برداشت انار در سومین قطب تولید این محصول در کشور به دلیل سرمازدگی 80 درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به سرمای شدید اوایل آذر سال گذشته افزود: سرمازدگی موجب کف ‌بر شدن هزار و 785 هکتار باغ های انار این شهرستان شد که 270 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان وارد کرد.

مهمیز با بیان اینکه سالانه بیش از 30 هزار تن انار در شهرستان فردوس برداشت می شد که امسال این مقدار به 5 هزار تن کاهش یافته است،گفت: امسال از 2 هزار و 150 هکتار از باغ های انار شهرستان، تنها 15 درصد بارور هستند.

وی با بیان اینکه حداقل 5 تا 6 سال زمان لازم است تا بار دیگر درختان اناری که کف‌بر شده‌اند به ثمردهی برسند،افزود: امسال دولت با تسهیلات بانکی تنها 10 درصد خسارت وارده به کشاورزان فردوس را جبران کرده است.

مدیر جهاد کشاروزی فردوس، شیشه کپ، شهوار، باغی، قند و پوست قرمز را از جمله ارقام انار این شهرستان برشمرد و گفت: 85 درصد انار برداشت شده شیشه کپ است و به دلیل ماندگاری و کیفیت بالا، مورد پسند بازارهای داخلی و خارجی است.

مهمیز با بیان اینکه برداشت انار در فردوس از اواخر مهر آغاز می شود و تا نیمه آبان ‌ماه ادامه دارد،افزود:کشورهای حوزه خلیچ فارس، کره جنوبی، ژاپن و روسیه مقصد خارجی انار تولیدی فردوس است.
انتهای پیام/ب


کاهش 80 درصدی برداشت انار در فردوس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار