شهردار منطقه ثامن مشهد از پاکسازی 24 ساعته معابر اطراف حرم مطهررضوی در ایام دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

پاکسازی 24 ساعته معابر اطراف حرم مطهر رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن مشهد با اشاره به آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی همزمان با دهه پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام‌رضا(ع)، گفت: به‌منظور حفظ نظافت محیط، خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به‌صورت 24 ساعته پاکسازی می شود که برای این امر علاوه بر نیروهای پاکبان، 4 دستگاه ماشین جاروب مکانیزه نیز به‌کار گرفته خواهد شد.

وی در ادامه، از برنامه‌ریزی جهت شستشو، تنظیف و رفع نقص روزانه مخازن زباله 1100 لیتری و سطل‌های زباله سطح منطقه و نیز آهک‌پاشی جایگاه این مخازن و سطل‌های ثابت خبر داد و افزود: علاوه بر این اقدامات، پاکسازی و تسطیح گراویه‌ریزی زمین‌های خالی و بعضا آماده‌کردن آن‌ها برای استفاده به‌صورت پارکینگ و نیز شستشوی سایبان مغازه‌ها و زیباسازی بهتر منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

نعمتی از ابلاغ شرایط ویژه به پیمانکاران و افزایش 35 درصدی نیروهای کارگری خدمات شهری برای این ایام خبر داد و گفت: حضور میلیونی عزاداران رضوی و لزوم فراهم‌آوردن شرایطی مناسب برای آنها سبب شد تا علاوه بر این ابلاغ، تعداد ماشین‌آلات جمع‌آوری و حمل زباله نیز افزایش یابد.

 شهردار منطقه ثامن مشهد اقدامات پیش‌بینی شده به ‌منظور رفع سد معبر را تشریح کرد و گفت: همزمان با نزدیک‌شدن به ایام شهادت امام رضا(ع)، تعداد نیروهای رفع سد معبر افزایش یافته و شرایط ویژه نیز به آن‌ها ابلاغ شده است.

وی فعالیت 24 ساعته این واحد و جلوگیری از چادر خوابی و اتراق با خودروی ون و نیز جمع‌آوری موتور سیکلت ها از سطح پیاده‌روها و دوربرگردان های حرم مطهر با همکاری پلیس راهور را از دیگر برنامه های واحد سدمعبر این معاونت برای تسهیل در امر تردد زائران و مجاوران رضوی عنوان کرد.

نعمتی افزود : 80 دستگاه سقاخانه و آبسردکن با قابلیت 320 شیر برداشت در سطح منطقه رفع نقص و راه‌اندازی می‌شود.

شهردار منطقه ثامن مشهد با بیان اینکه هماهنگی بین دستگاه های ذیربط برای مدیریت هرچه بهتر این ایام امری ضروری است، گفت: به همین منظور جلسات هماهنگی با حرم مطهر و آستان قدس رضوی و سایر ارگان‌ها و ادارات سطح منطقه برگزار و کمیته ویژه استقبال از زائران دهه آخر صفر در منطقه تشکیل شده است.

 

خادمان معنوی امام رضا(ع) دست به کار شدند


وی با اشاره به اقدام پسندیده شهرداری مشهد در راه‌اندازی کمپین (خادمان افتخاری حریم رضوی) گفت: بنرهای اطلاع‌رسانی این اقدام در تمامی سطح منطقه نصب و شهروندان و همکاران نیز از طرق مختلف ازجمله معرفی سایت و ربات ثبت‌نام در جریان نحوه مشارکت در این کمپین قرار گرفته‌اند.

نعمتی افزود: خوشبختانه در سنوات اخیر با توجه به الگوگیری مردم از زیارت اربعین، شوق زیارت و از طرفی خدمت به زائران رواج بیشتری یافته است و شاهد استقبال چشمگیر شهروندان از این کمپین هستیم که کمک شایان توجهی به شهرداری در سازماندهی خدمات مردمی دارد.

شهردار منطقه ثامن مشهد با اشاره به اینکه امکان اسکان اضطراری و موقت در 3محل در سطح منطقه پیش‌بینی شده است، گفت: با توجه به محدودیت‌های امنیتی در سطح منطقه و به ویژه در معابر اصلی پیرامون حرم مطهر رضوی و از طرفی تعدد درخواست برای برپایی ایستگاه های صلواتی و خدمت رسانی به زائران در سطح 2 و در معابر فرعی با همکاری شورای اجتماعی محلات و مساجد و حسینیه ها مکان هایی را به این منظور هماهنگ کرده‌ایم.


انتهای پیام // ف.ح

 

همزمان با دهه پایانی ماه صفر؛
اقدامات شهرداری منطقه ثامن مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.