کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: آمریکایی‌ها تلاش دارند از داخل پایه‌های برجام را سست کنند و نشان دهند هیچ کارایی نداشته است.

سیاه چاله تحریم‌ها، جنگ روانی برای بی‌اثر کردن برجام استمحمد ساجدی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی با شگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید در قالب قانون کاتسا و استفاده از لفظ سیاه چاله تحریم‌ها از سوی دولت آمریکا، اظهار کرد:  زمانی که ترامپ در واشنگتن  بر سرکار آمد و حتی پیش از این در مناظره‌های انتخاباتی  ساز مخالفت با مصوبات برجام را کوک کرد.

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی بیان کرد: ترامپ  قول‌های زیادی را به دنیا داد از جمله کشیدن دیوار در مرز مکزیک، مقابله با کره شمالی و مسائل دیگر؛ اما  هیچکدام از آنها تاکنون به صورت تمام و کمال  اجرا نشده که این امر نشان می‌دهد  ترامپ ریاست جمهوری را با بنگاه معاملات ملکی  اشتباه گرفته است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا  بلوف زدن  را جزء سیاست‌های خود قرار داده است، به طوریکه قبل از روی کار آمدن، تصمیم گرفته بود  برجام را پاره کند؛ اما در شرایط کنونی دچار سردرگمی شده است.

کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به اینکه بسیاری از سیاست مداران آمریکا مخالف سیاست‌های  ترامپ در قبال برجام هستند، تصریح کرد: احتمالا آمریکایی‌ها برجام را برهم نخواهند زد؛ اما تلاش دارند از داخل پایه‌های آن را سست کنند و نشان دهند هیچ  کارایی نداشته است.

ساجدی تأکید کرد: دولت ترامپ به دنبال زمینه سازی است تا  عوامل اجرایی در کشور را مورد  تحریم قرار دهد و  فعالیت‌هایی که به عنوان سیاه چاله تحریم‌ها مطرح می‌کند، یک بزرگنمایی است و این امر استراتژی مشترک جمهوری خواهان و  دموکرات‌ها  است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار