مسابقات آموزشگاهی در قالب "مدرسه قهرمان" در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمیدرضا صائبی سرپرست فدراسیون ورزش مدارس صبح امروز در مجمع انتخابات رئیس هیئت ورزشی دانش‌آموزان استان اردبیل اظهار داشت: این انتخابات بر اساس آیین نامه جدید که مورد تصویب وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت ورزشی دانش‌آموزی استان‌ها به عنوان نماینده و مرجع ذی‌صلاح در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در سطح کشور هستند، افزود: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه را در استان‌ها انجام داده است که انجمن‌های ورزشی کشور نسبت به انجام آن اقدام می‌کنند.

صائبی با بیان اینکه فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور در سال تحصیلی جدید چهار محور برای برگزاری مسابقات در کشور تعریف کرده است، تصریح کرد: مسابقات آموزشگاهی در قالب «مدرسه قهرمان» یکی از این محورهای تعریف شده است.

سرپرست فدراسیون ورزش مدارس مسابقات پایه‌ای از جمله دومیدانی، شنا، ژیمناستیک در قالب کانون قهرمان را جزو دومین محور در برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزی کشور عنوان کرد.

وی با تاکید بر جشنواره‌های ورزشی به عنوان سومین محور در برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور تصریح کرد: سعی می‌کنیم در راستای توسعه ورزش همگانی این جشنواره‌های ورزشی را افزایش بدهیم.

صائبی در بیان چهارمین محور تعریف شده در برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور به مسابقات المپیکی و پارالمپیکی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در این مسابقات رشته‌های کشتی و وزنه‌برداری داشتیم که امسال هم در نظر داریم رشته تکواندو را اضافه کنیم.

سرپرست فدراسیون ورزش مدارس با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته چهار میلیون دانش‌آموز تحت پوشش برنامه‌های ورزشی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بوده‌اند، افزود: پیش‌بینی می‌‌شود این تعداد در سال تحصیلی جدید به پنج میلیون نفر افزایش پیدا کند.

 

انتهای پیام/ع

توسعه ورزش همگانی در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.