دومین همایش بین المللی بزرگداشت علامه اقبال لاهوری در زاهدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دومین همایش بین المللی بزرگداشت علامه اقبال لاهوری به مدت سه روز با حضور مهمانان 20 کشور خارجی و پژوهشگران دانشگاه های کشور در دانشگاه سیستان و بلوچستان تالار امام رضا (ع) زاهدان آغاز به کار کرد.

دبیرعلمی دومین همایش بین المللی بزرگداشت علامه اقبال لاهوری در دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: مرکز مطالعات شبه قاره و آسیای جنوبی این دانشگاه مفتخر است که در راستای رسالت فرهنگی خویش در مورد بزرگداشت مشاهیر شبه قاره دومین همایش اقبال لاهوری را برگزار می کند.


مریم خلیلی جهانتیغی گفت: نخستین همایش در بهمن سال 88 به مناسبت بزرگداشت صد و سی و دومین سال (132) تولد اقبال لاهوری با حضور جمع کثیری از مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد که حاصل آن مجموعه مقالاتی در 2 جلد با عنوان 'موج زخود رسته' بود.


وی افزود: بر اساس تفاهمنامه امضا شده میان این دانشگاه با دانشگاه بلوچستان پاکستان قرار بود این همایش مهم هر سال در یکی از این 2 دانشگاه برگزار شود که به دلیل ناامنی در آن کشور وقفه طولانی در برگزاری این همایش به وجود آمد.


وی ادامه داد: حدود 300 مقاله کشوری و خارجی به دبیرخانه این همایش بین المللی ارسال شده بود که در قالب کتاب معمار حرم منتشر شد.


دبیر علمی دومین همایش بین المللی بزرگداشت علامه اقبال لاهوری افزود: در این همایش بین المللی 20 مهمان خارجی از کشورهای فرانسه، هندوستان، پاکستان، بنگلادش و ازبکستان حضور دارند و قرار است حدود پنج پژوهشگر کشور افغانستان نیز فردا در این همایش حضور یابند.


وی اضافه کرد: همچنین اساتید دانشگاههای مختلف کشور نظیر تهران، مشهد، یاسوج و لرستان در این نشست شرکت دارند.

انتهای پیام/گ

همایش بزرگداشت اقبال لاهوری در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار