نماینده مردم ایلام گفت: تداوم انسجام ملی در گرو عملکرد صحیح مسئولان و احساس مسئولیت نخبگان سیاسی قرار دارد.

 لزوم عملکرد صحیح مسئولان و احساس مسئولیت نخبگان در راستای تداوم انسجام کشوربه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: کشور ایران با توجه به پیشرفت‌ها و پشت‌سر گذاشتن موانع بسیار که با درایت رهبری و اهتمام مسئولان به دست آمده است، با مشکلاتی در حوزه اقتصادی مواجه است که باعث نارضایتی مردم شده است.

وی افزود: هر چند که دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی با استفاده از ابزار تحریم به دنبال تشدید مشکلات هستند اما نمی‌توان از نقش ناکارآمدی و فساد اداری در این رابطه غافل شد، لذا راه مقابله با این معضل انسجام و همبستگی ملی است و تداوم این انسجام در گرو عملکرد صحیح مسئولان و احساس مسئولیت نخبگان سیاسی قرار دارد.

میرزایی تصریح کرد: تصمیم ترامپ در تحریم سپاه پاسداران و عدم توافق هسته‌ای این دستاورد دیپلماتیک را در معرض خطر قرار داده است و خوشبختانه در مقابله با این بدعهدی آمریکا دستگاه دیپلماسی کشور با توجه به شناختی که از ماهیت روابط بین‌الملل دارد با هوشمندی توانسته  هزینه اقدامات آمریکا را در تقابل با جمهوری اسلامی افزایش دهد.

نماینده مردم ایلام بیان کرد: در چنین شرایطی اظهارات برخی از فعالان سیاسی در داخل کشور و ایجاد تشکیک در خصوص فایده برجام و تأکید آنها بر عدم اعتماد به برخی کشورهای اروپایی که مواضع آنها در مخالفت با رویکرد آمریکاست، جای تأمل دارد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که چالش ناشی از رویکرد دولت آمریکا را تبدیل به فرصتی برای تقویت انسجام ملی کنیم، لذا اگر این منافع را مورد نظر قرار ندهیم و صرفا به عکس‌العمل‌های غیرهوشمندانه روی بیاوریم این خطا استراتژیک خواهد بود؛ چرا که راه مقابله تنها شعار نیست.

میرزایی تأکید کرد: بسیاری از دولت‌ها برای بیرون رفتن از مشکلات اقتصادی به صرفه‌جویی در هزینه‌ها روی می‌آورند تا بتوانند هزینه پروژه‌های عمرانی را تأمین کنند، اما متأسفانه در کشور ما به جای تمرکز بر چنین راهکارهایی چنان رفتار می‌کنیم که گویا مشکل کشور توزیع منابع است.

نماینده مردم ایلام، مهران و ملکشاهی اذعان کرد: پروژه‌هایی در کشور وجود دارند که بیش از 20 سال ادامه یافته است، گویی که آنها را برای حفظ روند تخصیص منابع در بودجه حفظ کرده‌ایم و لازم است که دولت با توجه به این امر که در آستانه تدوین بودجه سال آینده قرار داریم، اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورد.

وی گفت: استان ایلام طولانی‌ و امن‌ترین مرز مشترک با عراق را دارد و با توجه به اینکه  این کشور  در مرحله پایانی مبارزه با داعش قرار داردو در آینده‌ای نزدیک روند بازسازی آن آغاز می‌شود، لذا تسریع در تقویت بازارچه‌های مرزی راه را برای جذب سرمایه و رونق اقتصادی در ایلام فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار