نماینده مردم شهریار گفت: ترامپ و کنگره مکمل هم عمل می‌کنند و هدف اصلی آنها دفاع از اسرائیل است.

هدف ترامپ و کنگره آمریکا دفاع از اسرائیل استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد محمودی شاه‌نشین نماینده مردم شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس  بعد از قرائت گزارش شش ماهه سوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام در صحن علنی امروز (چهارشنبه، 10 آبان ماه) گفت: عهدشکنی جز خصوصیات مستکبران است، این بار هم ثابت شد که آمریکای جهانخوار بر خوی استکباری خود باقیست و این عهدشکنی هم دور از انتظار نبود.

نماینده مردم شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس با بیان اینکه ترامپ و کنگره مکمل هم عمل می‌کنند و هدف اصلی آنها دفاع از اسرائیل است، افزود: آنچه که امروز با آن مواجهیم استفاده بهینه از این فرصت پیش روست.

وی ادامه داد: آثار تحریم‌های گذشته و نگاه جهانیان موجب تنگناها و نگرانی‌های مختلفی برای کشور شد. امروز می‌توان به حاصل تلاشها و دستاوردهای برجام به عنوان یک فرصت نگاه کرد و به نحو احسن از آنها استفاده کرد اول اینکه بدعهدی آمریکا موجب اجماع داخلی و اثبات حقانیت مواضع رهبر انقلاب شده است، دوم اینکه تمامی سلایق سیاسی به یک استراتژی و راهبرد مشترک رسیده‌اند.

محمودی شاه نشین افزود: حقانیت و اهداف و نیت ما برای جهانیان و افکار عمومی مشخص شده و مواضع ما حمایت جهانی را در پی داشته و آمریکا تنها و منزوی است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخای ادامه داد: ثبات در قیمت ارز و افزایش درآمدها، انعقاد قراردادهای اقتصادی قابل توجه امروز فرصتی است که نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

وی تصریح کرد: فرصت حل و فصل بیمه  و مباحث مالی در جهان و دستیابی به وجوهی که سالهای سال بلوکه شده بود حاصل این برجام است، اما ابعاد مختلف نحوه مقابله با تصمیمات آمریکا در گزارش سخنگوی کمیسیون و نماینده دولت و نظرات همکاران عنوان شد.

محمودی شاه‌نشین  تاکید کرد: آنچه که  بر آن تاکید دارم این است که تهدیداتی چون قاچاق کالا، بی‌رونقی بازار کسب و کار، بی‌ثباتی قوانین، مدیریت ناصیح منابع و فراموشی اقتصاد مقاومتی تاثیرات بسیار سنگین‌تر از تهدیدات آمریکاست.

نماینده مردم شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس ادامه داد:  اجرای قوانین مصوب از جمله برنامه 6 و همچنین بودجه پیش رو نظارت صحیح، جامع و کامل مجلس را می‌طلبد.

وی افزود: دوستان ما در هیات دولت و سازمان برنامه و بودجه مشغول تهیه بودجه سال 97 هستند و اکنون انتظار این نیست که نسبت بودجه عمومی به بودجه جاری انقدر کم شود که رویمان نشود در رسانه‌ها عنوان کنیم. اگر شرایط را به نحوی پیش نبریم که این نسبت یک نسبت معقول و قابل قبول باشد تمام پروژه های نیمه تمام ، تبدیل به یک خرابه‌هایی خواهند شد.

نماینده مردم شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس خاطرنشان کرد: اگر از فرصت استفاده از بازارهای باز دنیا برای ورود کالاهای اساسی و جلوگیری از ورود کالاهای بی مصرف و بی کیفیت موجود در بازار استفاده نکنیم این فرصت را نیز از دست خواهیم داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار