استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای کشاورزی استان بر استفاده از ظرفیت بخش کشاورزی در راستای ایجاد اشتغال تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی گفت:با توجه به گستردگی حوزه ی کشاورزی و هدف گذاری ایجاد 160 هزار فرصت شغلی جدید طی سال جاری، بخش کشاورزی باید رسالت خود را در این حوزه به درستی ایفا کند.

وی افزود:  طی سال جاری، علی رغم کمبود منابع آب، خشکسالی، وقوع حوادث غیر مترقبه نظیر سیل و سرمازدگی، تولید محصولات کشاورزی در استان کاهش نداشته است و به همت فعالان بخش کشاورزی، این استان در تولید برخی محصولات عمده رتبه های اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.


استاندار خراسان رضوی با اشاره به تولید کالاهای راهبردی همچون زعفران گفت: خرید تضمینی زعفران اقدام مبارکی است که امیدواریم به سرانجام مطلوبی برسد و موجب افزایش انگیزه در فعالان این بخش بشود.


رشیدیان از زنبور داری، پرورش آبزیان، تولید ابریشم و گیاهان دارویی به عنوان بخشی از ظرفیت های بخش کشاورزی استان یاد کرد و بر لزوم برنامه ریزی در راستای توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد.


وی گفت: پیگیری برای کشت فراسرزمینی به ویژه در محصولاتی که برای تولید آن به آب بیشتری نیاز است از جمله ماموریت های شورای کشاورزی استان است که به آن باید توجه داشت.


استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ایجاد زنجیره ی ارزش افزوده و حمایت از بخش کشاورزی به ویژه در مناطق روستایی از طریق تسهیلات ارزان قیمت از جمله مواردی است که باید با جدیت دنبال شود.


رشیدیان با اشاره به اجرای نخستین طرح توسعه سرمایه گذاری در پروژه های صنعتی استان در بجستان گفت: امسال با همکاری بانک سینا، بنیاد مستضعفان، معاونت مناطق محروم و روستایی معاونت ریاست جمهوری، 500 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای استان اختصاص یافت که از این میزان 380 میلیارد ریال در قالب طرح و پروژه در روستاها اجرا شده است.


وی افزود: هدف گذاری طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی 20 هزار فرصت شغلی در استان است و امسال با همکاری ارگان های بخش خصوصی و دولتی، نتایج خوبی در اشتغال به دست آمد.


استاندار خراسان رضوی در پایان بر استمرار ذخیره سازی کالاهای اساسی این حوزه، با توجه به ایام پایانی ماه صفر تاکید کرد.


انتهای پیام//ف.م

استاندار  خراسان رضوی براستفاده از ظرفیت بخش کشاورزی در استان تاکید کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.