مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۲۱۲ درصدی واردات کالا به کشور از طریق گمرکات استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در خصوص آمار واردات کالا به کشور طی مدت سپری شده از امسال گفت: مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در ۷ ماهه سالجاری بالغ بر ۲۶ میلیون و ۳۲۳ هزار دلارکالا به وزن ۱۴ هزارو ۳۹۹ تن می‌باشد؛ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۱۲ درصد و از حیث وزن ۲۳۸ درصد افزایش داشته است.
خلیلی افزود:  از مجموع ۲۶ میلیون و ۳۲۳ هزار دلار کالا وارداتی به وزن ۱۴ هزارو ۳۹۹ تن، گمرک کرمانشاه با ۱۳ میلیون و ۳۲۴ هزارو ۱۶۰ دلار کالا به وزن ۴ هزارو ۸۹۰ تن، بیشرین حجم کالا‌های وارداتی استان را در ۷ ماهه سال جاری بخود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز از حیث وزن ۲۶ درصد و از لحاظ ارزش ۹۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در ادامه افزود در ۷ ماهه سالجاری از گمرک پرویزخان ۱۲ میلیون و ۹۹۸ هزارو ۸۷۴ دلار کالای وارداتی به وزن ۹ هزارو ۵۰۹ تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۲۴۱۵ درصد و از حیث ارزش نیز ۸۰۵ درصد رشد داشته است.
وی با تاکید بر اینکه در مجموع کالا‌های وارداتی به استان از ۱۵ کشور وارد می‌شود، گفت: کشورعراق با ۱۳ میلیون و ۳۰ هزارو ۹۷۹ دلارکالا به وزن ۹ هزارو ۶۰۷ تن جایگاه اول را در بین کشور‌های طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۷ ماهه سالجاری به خود اختصاص داده است.
حیدری ادامه داد: طی مدت یاده شده کشور ترکیه با سه میلیون و ۷۲۴ هزارو ۸۹ دلار و آلمان با سه میلیون و ۳۷۴ هزارو ۳۶۴ دلار درجایگاه دوم و سوم قرار دارند.
وی، بیشتر کالا‌های وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژ‌های آلومینیوم کارنشده، برنج، پرس هیدرولیک دندانسازی، سیبک خام پراید، اکسترودرهابرای کارکردن روی کائوچو یا موادپلاستیکی و برای ساختن محصولات ازاین مواد، کمپرسور‌های معدنی، آنتی اکسیدان‌ها عنوان کرد.
 
انتهای پیام/پ

 

صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.