فروشگاه‌ های سموم نباتی در شهرستان قائم شهر مورد پایش می‌ شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی شعبانی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به نقش مدیریت صحیح مصرف کود شیمیایی و سم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی‌ های زیست محیطی، گفت: در یک اقدام مشترک به‎ منظور پایش واحد‌های فروش سموم نباتی، مدیریت حفظ نباتات سازمان، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت شهرستان در گشت مشترک به بازدید از فروشگاه‌ های عرضه سموم نباتی این شهرستان پرداختند.

وی هدف از پایش را جلوگیری از تولید و توزیع سموم، ثبت نشده و تاریخ گذشته بیان کرد و افزود: در شهرستان قائم شهر ۷۳ فروشگاه عرضه سموم نباتی وجود دارد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: در این بازدید کارشناسان ۱۵ واحد فروش و عرضه سموم و آفت کش‌ ها را در سطح شهر مورد پایش قرار دادند.

وی افزود: هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

شعبانی گفت: در این پایش  وضعیت حضور مسوول فنی در فروشگاه، ثبت اطلاعات کامل فروش سموم، فروش سموم بدون نسخه گیاهپزشکی، خرید سموم از شرکت‌های پخش مجاز، عدم وجود سموم تاریخ منقضی در فروشگاه، ثبت اطلاعات در سیستم مانیتورینگ سموم، عرضه و میزان و انواع فروش سموم و افت کش ها، بررسی وضعیت محیطی و نحوه مدیریت سموم فاسد سنواتی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ م

بررسی فروشگاه‌ های عرضه سموم نباتی قائم شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار