۳۰۰۰ هکتار از باغ‌های سوادکوه شمالی برای میارزه با بیماری‎‌ها و آفات، مبارزه مکانیکی و شیمیایی انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، قاسم حکمت‌شعار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت اراضی باغی شهرستان سوادکوه شمالی یک هزار و ۸۹۱ هکتار است، گفت: امسال یک هزار و ۳۳۱ هکتار از باغات این شهرستان مبارزه مکانیکی و یک هزار و ۷۲۰ هکتار مبارزه شیمیایی با بیماری‎‌ها و آفات صورت گرفت.


وی افزود: برای کاهش استفاده از سموم کشاورزی و عوارض مصرف آن در اراضی کشاورزی و باغی، کلاس‌های آموزشی با موضوعات تولید محصول سالم، مصرف بهینه کود و سموم شیمیایی، کنترل تلفیقی آفات و کنترل بیولوژیک در روستا‌های پهنه کارشناسان برگزار می‌شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی گفت: استفاده ناآگاهانه از سموم شیمیایی باعث ایجاد نا‌بهنجاری‌ها و نابسامانی‌هایی در چرخه زیست موجودات و کنش طبیعی طبیعت می‌شود.


حکمت‌شعار افزود: ترکیبات پیچیده شیمیایی سموم در طبیعت به آسانی تجزیه و از بین نمی‌رود و به اندازه کم یا زیاد در خاک، آب، محصولات کشاورزی، گوشت و شیر حیوانات ذخیره می‌شود و به تدریج چرخه زیست محیطی را نابود می‌کند.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی گفت: سم از راه تنفس، پوست بدن، چشم و گوش و دهان جذب بدن می‌شود و بیماری‌هایی مانند انواع سرطان، معلولیت‌های جسمی و ذهنی مادر‌زادی، حساسیت‎ها، بیماری‎‌های عصبی و حتی نازایی و سقط جنین در زنان و عقیمی در مردان ایجاد می‌کند.


انتهای پیام/ع


مبارزه مکانیکی و شیمیایی در ۳۰۰۰ هکتار از باغات سوادکوه شمالی انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.