بخشدار خرانق گفت:با مدیریت صحیح مصرف آب، مشکل کمبود آب در روستای توت نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مجتبی خالصی بخشدار خرانق ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی و نزدیک شدن به مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر در روستای توت فعالیت در جهت ایجاد بسترهای مناسب برای آرامش و امنیت عزاداران را از برنامه های مهم و پیش روی بخشداری دانست .

خالصی گفت: با توجه به نزدیک شدن به مراسم عزاداری در روستای توت لزوم همکاری و هماهنگی در جهت تامین زیرساختهای لازم برای امنیت و رفاه مردم باید در راس همه برنامه ها قرار بگیرد تا شاهد برگزاری مراسمی در خور مردم شریف شهرستان اردکان و استان باشیم.

وی مشکلات عمده و مهم برگزاری مراسم را در حوزه آب مصرفی دانست و افزود: با توجه به حجم بالای تردد مردم و حضور بیش از تصور مردم در این روستا و عدم دسترسی آسان به آب آشامیدنی سالم جهت تغذیه منابع آب همواره با مشکلاتی روبرو بوده ایم که با مدیریت صحیح و مصرف درست از آب اشامیدنی تا حدود زیادی این مشکلات در سالهای گذشته مرتفع شده است .

خالصی به مصرف 8 لیتر آب در ثانیه در ایام عزاداری در روستا اشاره کرد و گفت: مصرف بیش از 8 لیتر آب در ثانیه در یک روستا رقمی بسیار بالاست که گاها به واسطه این میزان مصرف شارژ مجدد منابع تغذیه آب دچار مشکل می شود که امیدواریم مردم با رعایت صرفه جویی و مصرف درست آب از بحران قطعی آب جلوگیری کنند.

وی به مصرف بیش از 1200 لیتر آب در سال گذشته طی مدت سه روز اشاره و خاطر نشان کرد: این میزان مصرف رقمی بالا در مصرف آب در یک روستاست و تنها راه مقابله با جبران کم آبی و شاید بی آبی مدیریت صحیح مصرف از سوی مردم است که امیدواریم این میزان مصرف نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

بخشدار خرانق در ادامه و در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اردکان ضمن بیان مشکلات این روستا در ایام عزاداری بر حضور موثر و هدفمند نیروی انتظامی در روستای توت تاکید کرد.

خالصی همچنین در ملاقات با روسای اداره اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی بربرنامه ریزی در جهت ایجاد فضاهای فرهنگی و آموزشی در روستای توت تاکید و خواستار انسجام هر چه بیشتر غرفه های فرهنگی و هنری در طول دوره برگزاری مراسم در روستای توت شد.

در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی و مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر درروستای توت جلساتی با حضور روسای ادارات و کارشناسان در جهت رفع مشکلات روستای توت در حوزه های آب ، امنیت و انتظامات و اطلاع رسانی و فرهنگی برگزار شد.

انتهای پیام/ ی

 جلوگیری از بحران قطعی آب باصرفه جویی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.