۱۷ هزار کیلوگرم بذر کلزا برای توسعه کشت کلزا و حمایت از کشاورزان در شهرستان میاندورود توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت: ۱۷ تن رقم‌های اصلاح شده بذر کلزا بین کلزاکاران شهرستان میاندورود توزیع شد.

وی با بیان اینکه ارقام توزیعی شامل رقم‌های هیبریدی هایولا ۵۰ هایولا ۴۲۰ و هایولا ۴۰۱ با قیمت هر کیلویی ۱۸ هزارتومان بوده است، افزود: رقم‌های وارداتی شامل تراپر و آگامکس با قیمت هر کیلو ۲۷ هزار تومان توزیع شد.

موسوی از انعقاد قرارداد کشت کلزا توسط مراکز جهاد کشاورزی و کارگزاری‌های عامل فروش در شهرستان خبر داد و گفت: تا کنون سه هزار و ۶۹ هکتار قرارداد کشت کلزا منعقد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه تاکنون کشت مکانیزه کلزا در ۷۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان میاندورود انجام گرفته است، افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان زمان کشت، سطح مکانیزه این محصول در این شهرستان افزایش یابد.

وی گفت: قرارداد کشت کلزا تاکنون با کشاورزان این شهرستان در ۳ هزار و ۷۰ هکتار منعقد شده است.

وی با بیان اینکه سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان ۳ هزار و دو هکتار است، افزود: در حال حاضر سطح سبز این محصول ۲ هزار و ۳۳۵ هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود زمان مناسب کشت کلزا در منطقه کوهستانی را تا پایان مهر و منطقه میانبند را تا اواسط آبان و زمین‌های دشت را تا پایان آبان ماه اعلام کرد.

موسوی گفت: با توجه به تلاش کارشناسان این مدیریت برای توسعه کشت کلزا در منطقه و بارش‌های مناسب انجام گرفته تاکنون حدود ۹۹ درصد کاشت در این شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام/آ

کشت مکانیزه کلزا در ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی میاندورود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار