رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت :هم اکنون 60 هزار پرونده بهداشتی برای مراکز تولید در دامپزشکی کشور صادر شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان این که افزون بر 60 هزار پروانه بهداشتی برای مراکز تولید در خوزه دامپروری ، مرغداری ، پرورش اسب و. . . در کشور صادر شده است ،گفت : 287 کارشناس در این زمینه از این مراکز بازدید و خدمات دامپزشکی ارائه می دهند.

وی با اشاره به این که 18 کنگره بین المللی طیور در کشور برای ارتقا و مهارت حرفه ای آموزش های در نظام پزشکی کشور برگزار شده است ، افزود  : بهره وری کمک به ساماندهی  و پذیرش دانشجویان ، رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای ،کمک در حوزه آموزش و پژوهش از جمله خدمات در این حوزه است.

صفری استقرار در مراکز تولید از مزرعه تا سفره ،استقرار سامانه های نوین بهداشتی و ارائه بیمه سلامت برای دامپزشکان را از اقدامات حوزه سلامت بیان کرد .

وی با بیان این که بیکاری در رده دکترای دامپزشکی کمتر از سایر رده ها وجود دارد ، گفت : هم اکنون 12 دانشگاه دولتی و 11 دانشگاه آزاد داریم که که از بعد کمیت و کیفیت رضایت بخش نیست که خواستار ارتقائ کمی و کیفی رشته دامپزشکی در دانشگاه های کشور هستیم.

وی اظهار کرد : در سال گذشته 2 هزار و 500 نفر جذب دامپزشکی کشور شدند .

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت  در سه سال اخیر  200 مورد پرونده تخلف رسیدگی شده است.

صفری در ادامه با بیان این که دامپزشکی در حوزه واگذاری فعالیت های سازمان به بخش خصوصی پیشرو است ، اظهار کرد : هر 6 ماه یکبار از واحد های فعال در حوزه دامپزشکی اقدام ممیزی صورت می گیرد و این فعالیت ها بیشتر در سطح ملی به بخش خصوصی واگذار می شود .

وی همچنین تعداد کلینیک های دامپزشکی کشور را 5 هزار و 200 و داروخانه ها را هزار و 700مورد برشمرد .

انتهای پیام/آ

جذب 2 هزار و 500 دامپزشک سال گذسته در سازمان دامپزشکی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.