رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت گفت: استان خراسان شمالی با 26 کشور دنیا رفت و آمد تجاری دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ صمدی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در جلسه مشترک اعضای هیات تجاری و بازرگانی کشور پاکستان با تجار و بازرگانان خراسان شمالی گفت: 71 نوع کالا در 450 واحد تولیدی استان خراسان شمالی تولید می شود که بیشتر آنان قابلیت صادرات را نیز دارند.

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی قطب کشاورزی کشور نیز محسوب می شود، افزود: انگور، سیب، پیاز، گوجه فرنگی، زعفران و سایر محصولات کشاورزی استان قابلیت صادرات را دارد.

وی با اشاره به اینکه این اتاق در سطح کشور جایگاه دوم را از نظر عملکرد به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: باید زمینه های ارتباط با سایر کشور ها را نیز فراهم کنیم.

صمدی گفت: در 6 ماه سال جاری صادرات کالا در استان خراسان شمالی نسبت به مدت مشابه 98 درصد رشد داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی افزود: این استان در حوزه صنایع دستی از جمله فرش و پشتی ترکمن، فرش دو رو و همچنین اسب اصیل ترکمن برای حوزه صادرات بسیار توانمند است که در این راستا باید گام های اساسی بر داشته شود.

گفتنی است : خراسان شمالی 450 واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریال و اشتغال 11هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین 31 استان کشور رتبه دهم را داراست.

انتهای پیام/آ

صادرات کالا در خراسان شمالی نسبت به مدت مشابه 98 درصد رشد داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.