به مناسبت هفته پدافند برای نخستین بار در کشور حافظه جانبی قابل‌حمل رایانه توسط محققان شیرازی ساخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مجید دهقان‌پور مسؤول امنیت سایبری معاونت علمی و پژوهشی سپاه احمدبن موسی (ع) گفت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، فنّاوری حافظه جانبی با روش مهندسی معکوس در مدت کمتر از سه ماه در شیراز بومی‌سازی شد.

وی افزود: نمونه نخستین این طرح باقابلیت‌های ویژه همچون مقاومت در برابر ضربه‌های احتمالی، سرعت انتقال بالای اطلاعات با فنّاوری (USB۳.۰) ونیز در ابعاد بسیار کوچک‌تر از نمونه‌های خارجی ساخته‌شده است.

دهقان‌پور با اشاره به اینکه با ساخت حافظه جانبی قابل‌حمل رایانه علاوه‌بر ارز آوری و ایجاد اشتغال در داخل از خروج ارز جلوگیری می‌کند، بیان کرد: یکی از اهداف این معاونت بومی‌سازی سایر فنّاوری‌های وابسته به خارج از کشور و تولید دستگاه‌های پیشرفته جایگزین است.

وی ادامه داد: باکس دستیار کامپیوتر از دیگر ابداعات مجموعه معاونت علمی پژوهشی و فناوری سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز است که طراحی و ساخته شده است.

دهقان‌پور اظهار داشت: باکس دستیار کامپیوتر در سازمان ثبت اختراعات ایران با شماره اظهارنامه ۱۳۹۶۵۰۱۴۰۰۰۳۰۰۱۴۵۹ در دست داوری توسط کارشناسان این سازمان است.

وی گفت: در راستای امنیت فضای مجازی و جلوگیری از نشت اطلاعات و ارائه روش‌های نوین با عنوان (DLP) کلاس‌های آگاه‌سازی برای بسیجیان و عموم مردم علاقمند توسط معاونت علمی پژوهشی و فناوری سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز برگزار می‌شود.

دهقان‌پور افزود: در روش (DLP) اطلاعات به‌گونه‌ای محافظت می‌شود که در برابر سرقت، نشت و یا آسیب رسیدن به اطلاعات ایمن است.

مسؤول امنیت سایبری سپاه احمدبن موسی (ع) تصریح کرد: در این روش نیز اطلاعات به نحوی ایمن می‌شود که حتی قوی‌ترین هکر‌ها در فضای سایبری قادر به افشای آن نخواهند بود و در صورت نفوذ احتمالی با روش بک دور هکر را به سمت اطلاعات غیرواقعی و غیر مرتبط هدایت می‌شوند و همچنان اطلاعات با امنیت نیز در جای خود باقی خواهند ماند.
انتهای پیام/ر

رونمایی از حافظه جانبی قابل حمل در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار