معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: از تاریخ ۲۴ شهریور تاکنون تعداد ٢٦٢٣٦ نفر زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شده‌اند.

ورود بیش از ٢٦ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی به سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، تیمور باقری  معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  اظهار کرد: از تاریخ ۲۴ شهریور تا کنون تعداد ٢٦٢٣٦ نفر زایر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شده اند که از این تعداد ١١٣٥٢ نفر با ٢٥٨ دستگاه اتوبوس پاکستانی و ١٤٨٨٤ نفر با ٣٣٨ دستگاه اتوبوس ایرانی به مرز‌های غربی کشور اعزام شدند.

باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در خصوص هزینه اعزام زائران حسینی (ع) به مرز‌های غربی کشور گفت: کرایه اعزام زائران از استان همچون سال گذشته بوده و هیچ گونه افزایشی در کرایه‌ها انجام نشده است.

وی با اشاره به لزوم انجام سفر‌های ضابطه‌مند مسافران و زائران از طریق کاروان‌های اعزامی و خودداری از اجاره اتوبوس بدون هماهنگی اظهار داشت: در سال گذشته، تعداد ۴۱ هزار و ۲۶۸ نفر زائر پاکستانی وارد کشور شدند که ۱۸ هزار و ۸۳۰ نفر با ۴۲۹ دستگاه اتوبوس پاکستانی و ۲۴ هزار و ۳۸۲ نفر توسط ۵۱۰ دستگاه اتوبوس ایرانی به مرز‌های غربی اعزام شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در سال گذشته ۴۸۶۳ نفر زائر ایرانی با ۱۱۲ دستگاه اتوبوس به مرز‌های غربی اعزام شده اند که این آمار مربوط به زائرانی است که با ناوگان حمل و نقل عمومی جا به جا شده اند.

باقری اظهار داشت: با پیش بینی افزایش آمار مسافران در سال جاری این آمادگی وجود دارد تا با استفاده از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل داخلی، امسال نیز شاهد جا به جایی زائران پاکستانی بدون هیچ گونه مشکلی باشیم.

انتهای پیام/ع

حضور زائر پاکستانی اربعین حسینی در مرزمیرجاوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار