مدیر کل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان از ورود بیش از ۲۱ هزار زائر حسینی از کشور پاکستان در ایام محرم از مرز میرجاوه خبر داد.

ورود بیش از ۲۱ هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوهعلی خانقایی مدیر کل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  با توجه به ورود زوار پاکستانی از مرز‌های استان، طبق روال سال‌های گذشته برنامه ریزی لازم برای ارائه خدمات به زوار در پایانه مرزی میرجاوه انجام شده است و با هماهنگی با سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله بسیج، اورژانس و مرکز بهداشت خدمات مختلف به این عزیزان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به خدمات رسانی به زوار در مرز میرجاوه، افزود:اولین موکب در پایانه مرزی میرجاوه برای خدمات رسانی به زوار پاکستانی راه اندازی شده است و همچنین موکب‌هایی در زاهدان و در ادامه مسیر در مجتمع‌های خدمات رفاهی سایر استان‌ها به زوار پاکستانی خدمات ارائه خواهند کرد.

مدیر کل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ورود زائرین پاکستانی امام حسین (ع) نسبت به سال‌های قبل، رشد چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد:از ابتدای ماه محرم تاکنون بیش از ۲۱ هزار زائر حسینی از کشور پاکستان وارد کشور شدند و پیش بینی می‌شود که با اوج گرفتن سفر زوار در روز‌های آینده نزدیک به ۳۵ هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد کشور و از مرز شلمچه راهی سفر اربعین شوند.

خانقایی با اشاره به اینکه زوار پاکستانی با ناوگان حمل و نقل استان راهی عراق می‌شوند، تاکید کرد: سال گذشته از ابتدای محرم تا پایان مراسم اربعین ۴۲ هزار زائرپاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شدند، اما پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ هزار زائر حسینی در این بازه زمانی از مرز میرجاوه وارد کشور شوند.

وی افزود: ارئه خدمات به زائرین از ابتدای محرم شروع شده و تا پایان اربعین و بازگشت زوار این خدمات رسانی ادامه خواهد داشت و اکنون بالغ بر ۲۰۰ نفر از خادمان امام حسین (ع) در پایانه مرزی میرجاوه مشغول خدمات رسانی به زائرین پاکستانی هستند.

انتهای پیام/ع

ورود  زائران  پاکستانی از مرز میرجاوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار