بختیار با بیان اینکه در بخش بودجه عمرانی دچار چالش هستیم،گفت: تعداد زیادی از طرح ها در پیوست جدول ۱۹ یا ۲۰ درج می شود که این شرایط کاملا تحمیلی و تابع مسائل لابی گری است.

در بخش بودجه عمرانی دچار چالش هستیم به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رادیو گفت و گو  علی بختیار نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی بودجه ۹۷ اظهار کرد: تنظیم مسائل مهم کشور در جلسات غیرعلنی انجام می شود و در مسائل اقتصادی و سیاست خارجی بین دولت و نمایندگان تعامل شکل می گیرد.

وی افزود: درباره راهبرد بودجه بین دولت و مجلس موضوعاتی مطرح شد که امیدواریم با این تعامل شکل گرفته دولت بتواند به موقع لایحه را ارائه دهد و این لایحه مبتنی بر بودجه عملکردی باشد که سال ها مورد مطالبه مجلس بوده است.

بختیار در خصوص اینکه روند بودجه نویسی در کشور نیازمند تحولاتی است،گفت: در این سال ها ۵ الی ۱۰ درصد به بودجه های جاری اضافه کردیم و در بخش بودجه عمرانی دچار چالش هستیم زیرا تعداد زیادی از طرح ها در پیوست جدول ۱۹ یا ۲۰ برده می شود که این شرایط کاملا تحمیلی و تابع مسائل لابی گری است.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در کشور نیاز به طرح هایی داریم که با آنها کشور به یک توسعه متوازن در حوزه ها و استان های مختلف برسد و دولت مشخص کند کدام طرح در چه حوزه ای باید اجرایی بشود.

بختیار در خصوص اینکه تا چه اندازه بودجه ۹۷ بصورت عملیاتی نوشته خواهد شد،گفت: دولت در سازمان برنامه و بودجه اقداماتی را انجام داده اما کافی نیست،باید در طرح های عمرانی که منابع کافی نداریم کار بیشتری صورت بگیرد.
انتهای پیام/

 روند بودجه نویسی در کشور نیازمند تحول اساسی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
امیدوارم هرچه زودتر رکو دحاکم در این بخش رفع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
30 کیلومتر از محور 48 کیلومتری خمین- محلات تا پایان سال جاری دو بانده می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
تعریض و 4 بانده کردن جاده خمین - دلیجان - اصفهان بلاتکلیف رها شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
ساخت راه آهن خمین اصفهان بلاتکلیف است
آخرین اخبار