پرداخت مطالبات پیمانکاران، توجه به شفاف‌سازی در رتبه‌بندی افزایش بودجه عمرانی و ایجاد شرایط عمومی و قانونمند در راستای حمایت از انجمن پیمانکاری را می‌توان از جمله شاخصه‌های اصلی حل مشکلات دانست.

حمیدرضا سیفی رئیس انجمن صنفی پیمانکاران تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص مشکلات پیمانکاران افزود: عدم شفافیت در رتبه‌بندی پیمانکاران، کاهش بودجه‌های عمرانی، پرداخت نشدن مطالبات و نبود شرایط عمومی و قانونمند در حوزه پیمانکاری کشور از جمله معضلات پیش روی پیمانکاران است که باید به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه شرایط عمومی پیمانکاری مربوط به 20 سال پیش بوده و نسبت به شرایط فعلی نمی‌تواند پاسخگوی پیمانکاران باشد تصریح کرد: متأسفانه در شرایط عمومی کشور فرآیندی برای گرفتن حق و حقوق پیمانکار خواهم نیست.

صیفی اظهار داشت: نبودن ساختاری به عنوان نظام پیمانکاری در کشور باعث شده که حوزه پیمانکاری در کشور تعطیلی و به عرصه نابودی برود.
رئیس انجمن صنفی پیمانکاران خاطرنشان کرد: پیمانکاران با شیوه‌های صنعتی‌سازی، فرآیند استانداردسازی در ساخت و ساز و استفاده از مصالح با دوام آشنایی لازم را دارند.

وی در ادامه افزود: دولت نباید تصمیم‌گیری چند جانبه داشته باشد و تمامی سیاست‌گذاری‌ها باید یکجنانبه و زیر نظر یک متولی باشد.
صیفی در پاسخ به این سؤال چه عاملی می‌تواند به عنوان مهم‌ترین عنصر تأثیرگذار در ثبات قیمت و بازار مسکن باشد افزود: عمده‌ترین شرایط در بازار مسکن زمین است که افزایش چند برابری قیمت ملک طبیعتا تأثیراتی را در قیمت مسکن خواهد داشت.

رئیس انجمن صنفی پیمانکاران در پایان تأکید کرد: چنانچه قوانین و مقررات،‌ معماری و ساختارهای تشکیلاتی ساختمان‌سازی- در حوزه تشکل‌ها بخش خصوصی و پیمانکاران را داشته باشیم و فرایند ساخت و ساز به سمت و سوی مطلوبی گرایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: پیمانکاری ، بودجه ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار