رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:به طور حتم امسال میزان کشت کلزا بیشتر از سال گذشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛هاشم ولی‌پورمطلق رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به طور حتم امسال میزان کلزا بیشتر از سال گذشته است،گفت:خرید کلزا به صورت تضمینی است که پیش‌بینی می‌شود امسال قیمت بالاتر از 3 هزار تومان باشد که تا یک و نیم برابر گندم درآمد دارد.

وی افزود:سال گذشته 750 هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت کلزا رفته که 150 هزار رویش سبز داشت و امسال پیش‌بینی می‌شود که هزار و 500 هکتار سطح زیرکشت باشد.

هاشم ولی‌پورمطلق گفت:وزارت جهاد کشاورزی به دنبال رسیدن به خودکفایی مشابه گندم در تولید دانه‌های روغنی است تا علاوه بر رونق کارخانجات روغن‌کشی از نظر اقتصادی نیز به نفع کشاورزان باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود:کلزا محصولی است که می‌تواند نیاز روغنی کارخانجات روغن‌کشی را تأمین کرده و 50 درصد نیازهای کارخانجات یا به صورت خام وارد می‌شود یا روغن از خارج کشور برای مصرف وارد می‌کنیم.

وی گفت:سال‌های گذشته کاشت کلزا صفر بوده و از سال 93 تنها 20 هکتار زیرکشت کلزا بوده و برنامه‌ریزی ما از پانزدهم شهریور برای کلزا آغاز می‌شود و تا بیست و پنجم آبان ماه ادامه دارد که بستگی به شرایط آب و هوایی دارد.

انتهای پیام/غ

1500 هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.