توسعه روابط بین المللی با دانشگاه های دنیا راهبردهای اصلی دانشگاه تبریز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدرضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز با تدوین برنامه های راهبردی و ارتقاء به سطح دانشگاه های نسل سوم و تاثیر گذار در سطح ملی و جهانی می خواهند توسعه همکاری های بین المللی خویش را با دانشگاه های دنیا گسترش دهد.

وی با اشاره به دستاوردهای سومین اجلاس دانشگاه های برتر ایران و روسیه که دو روز گذشته در دانشگاه دولتی مسکو برگزار شدگفت: همکاری‌های علمی و فناوری مشترک موجب رفاه و پیشرفت دو کشور خواهد شد و از این رو راهبردی اصلی این دانشگاه توسعه همکاری بین‌المللی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رویکردها و روش‌های مشترک دو کشور با توجه به چشم اندازهای فعالیتی، رقابتی و فرآیندی خاطر نشان کرد: در چشم‌انداز فعالیتی با تمرکز بر روی تحصیلات تکمیلی می توان جذب و پذیرش دانشجویان بین‌المللی و تبادل اساتید و دانشجویان را ارتقاء بخشید.

رئیس دانشگاه تبریز اضافه کرد: در چشم انداز رقابتی، تاکید بر توسعه مهارت‌ها، روش‌ها، رفتارها، و ارزش‌هایی است که برای رقابت در بازار جهانی لازم است و در چشم انداز فرآیندی، باید یکپارچه سازی و بین‌المللی شدن ابعاد فرهنگی در آموزش، پژوهش و ارائه خدمات با تلفیق فعالیت‌ها، سیاست‌ها و فرآیندها صورت گیرد.

پورمحمدی، همچنین با اشاره برموضوعات محوری تفاهم نامه های دانشگاهی میان دو کشور یادآور شد: تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه های مشترک، برگزاری دوره های مشترک دکتری، انجام فرصت های مطالعاتی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان دکتری و برگزاری سمینارهای مشترک علمی، از جمله موضوعات محوری روابط و همکاری های آموزشی و پژوهشی است که در پیشرفت و رفاه دو ملت موثر خواهد بود.

وی، تصریح کرد: پایه‌گذاری فرهنگ کیفیت و ارتقاء دانشگاه در سطح بین المللی با توسعه پژوهش، نوآوری و انتقال دانش برای توسعه پایدار، نهادینه سازی فرهنگ یادگیری و پاسخ به تنوع فرهنگی و بین‌المللی شدن موسسات و ظرفیت سازی در بین اعضای هیات علمی، ارتقاء به سطح دانشگاه‌های نسل سوم و تاثیر گذار در سطح ملی و جهانی و جذب دانشجویان، توسعه تحصیلات و تحقیقات برون مرزی از جمله اولویت های دانشگاه تبریز در برنامه های راهبردی است که آماده‌ایم تجارب خود را به اشتراک بگذاریم.

رئیس دانشگاه تبریز افزود: در راستای توسعه همکاری مشترک این دانشگاه با دانشگاه قازان روسیه برخی فعالیت های مشترکی از جمله با محوریت زمین شناسی و تکنولوژی نفت، مطالعات تاریخی و شرق شناسی آغاز شده است و این روند در بخش ها و موضوع‌های دیگر نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به روابط و همکاری‌های دو کشور ایران و روسیه در زمینه های بین المللی، منطقه ای و استانی نیز گفت: منافع ویژه طرفین در منطقه قفقاز، نقش مشترک در افغانستان، رژیم حقوقی دریای خزر _ اکو، روابط اقتصادی، روابط علمی و آموزشی در علوم مختلف از جمله نساجی، صنایع سنگین، علوم دارویی، بیوتکنولوژی پلیمر، تکنولوژی علوم فضا، انرژی، نفت و گاز، همکاری های دفاعی و همچنین ارتقاء روابط دو جانبه بین استان‌های ایران و فدراتیوهای روسیه مانند گیلان و آستاراخان، آذربایجان‌شرقی و داغستان و ... از جمله مواردی است که می‌تواند باعث رشد دو کشور شود.

 

انتهای پیام/ش

همکاری‌های دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های برتر روسیه گسترش می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.