همکاری‌ دانشگاه تبریز و وزارت دفاع گسترش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیر اکتساب فناوری‌های بدیع و نوظهور موسسه آموزشی و تحقیقات صنایع دفاعی در این نشست با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز از جمله دانشگاه‌های جریان‌ساز و تاثیرگذار کشور بوده است، گفت: این دانشگاه در طول تاریخ کشور نقش تعیین کننده و سرنوشت‌سازی داشته و به همین منظور می‌خواهیم در حوزه‌های مختلف از ظرفیت‌های دانشگاه تبریز در توسعه همه‌جانبه کشور استفاده شود.

رحیمی افزود: ما هنوز در تولید فناوری‌های نو در مقایسه با کشورهای توسعه یافته فاصله داریم و از اساتید دانشگاه‌ها و محققان با توجه به نیاز روز جامعه و آینده تولید علم و دانش انتظار این است که این فاصله‌ها را پر کنند و از این رو با در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود، وزارت دفاع آماده توسعه همکاری مشترک با این دانشگاه است.

این مقام موسسه آموزشی و تحقیقات صنایع دفاعی در ادامه به رویکرد نوین ارتباط صنعت، دانشگاه و جامعه پرداخت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این نشست با معرفی اجمالی دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز با داشتن بیش از760 هیأت علمی و با تخصص های مختلف در حوزه های علم از جمله فنی مهندسی، هوا فضا و ... ، 24 هزار دانشجو، 200 آزمایشگاه مجهز، 21 دانشکده، 10 مرکز تحقیقاتی، پژوهشکده و قطب علمی، همچنین بیش از50 مرکز رشد فعال از پتانسیل بالایی در زمینه همکاری با وزارت دفاع برخوردار است.

محمد مقدم واحد گفت: این دانشگاه آماده هرگونه توسعه همکاری مشترک با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها بوده و در حال حاضر بیش از 80 تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های مختلف امضاء کرده است که نزدیک 60 مورد از آنها در طول دو تا سه سال اخیر بوده است.

به گفته وی، این دانشگاه در حال حاضر 13 تفاهم‌نامه همکاری با بخش های مختلف دفاعی کشور دارد که در قالب 84 طرح مشترک اجرا می‌شود.

همین گزارش حاکی است: در این نشست جمعی از اساتید، محققان، روسای دانشکده‌ها و مدیران مراکز تحقیقاتی به معرفی ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه تبریز در حوزه‌های علوم مختلف و امکان‌سنجی همکاری با وزارت دفاع پرداختند.

راهکارهای گسترش همکاری مشترک موسسه آموزشی و تحقیقات صنایع دفاعی وزارت دفاع و دانشگاه تبریز با حضور نمایندگان طرفین در جلسه‌ای به میزبانی دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.