مدیر امور عمرانی شهرداری اردبیل از درزگیری نانو پلیمری برای اولین بار در معابر و خیابان های سطح شهر اردبیل توسط شهرداری اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شفاده، مدیر امور عمرانی شهرداری اردبیل گفت: از آنجایی که در برخی معابر و خیابان های سطح شهر امکان آسفالت ریزی زیربنایی در حال حاضر وجود ندارد و در راستای کاهش هزینه ها و تسریع در عملیات ترمیم شهرداری اردبیل اقدام به درزگیری نانو پلیمری کرده است.

وی برای جلوگیری از فرسایش و نفوذ آب از ترک های ایجاد شده درز گیری با روش مدرن در اردبیل آغاز شده است و این روش درزگیری برای ایجاد سطحی صاف و هموار و برای نگهداری رویه روسازی و تعمیر ترک های غیر قابل اجتناب در تمامی معابر سطح شهر ادامه خواهد داشت.

مدیر امور عمرانی شهرداری اردبیل عنوان کرد: درحال حاضر درزگیری حدفاصل خیابان عالی قاپو تا میدان قیام درزگیری به اتمام رسیده است و بر اساس اولویت خیابان ها درزگیری مابقی معابر صورت می گیرد.

شفاده با اشاره به اینکه درزگیری موثر ترک ها عمر روسازی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد افزود: این عمل به علت ممانعت از نفوذ آب به لایه های زیرین و در نتیجه حفظ باربری روسازی و عدم تخریب رویه صورت می پذیرد که در سیستم روسازی راه در نگهداری روزمره و یا نگهداری شبکه ای برای ایجاد راههایی با عملکرد بهتر و هزینه کمتر به شمار می آید.

وی عنوان کرد: پدیده ی ترک خوردگی اجتناب ناپذیر بوده و بی توجهی به آن منجر به تسریع بیشتر خرابی در سطح آسفالت می گردد.

 

انتهای پیام/ح

اجرای درزگیری نانو پلیمری در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.