فرماندار شهرضا گفت: به زودی ۲۰ اثر تألیفی نویسندگان شهرضایی رونمایی و در گنجینه آثار مکتوب نویسندگان و مفاخر شهرستان قرار داده می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن گلابی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان عنوان کرد: کتابخوانی یکی از مهمترین مؤلفه های توسعه پایدار در هر جامعه است و اگر پیشینه تاریخی شهرستان را با دقت بررسی کنیم به خوبی به پیوند مردم آن با کتاب پی می بریم.

وی ادامه داد: لازم است کتابخوانی به عنوان مهمترین ویژگی فرهنگی شهرستان معرفی شود زیرا زیرساخت های فرهنگی و تاریخی آن در مردم این منطقه وجود دارد اما تا رسیدن به آن مرحله کارهای زیادی باید انجام دهیم.

فرماندار شهرضا گفت: شهرضا در نخستین حضور خود در طرح انتخاب پایتخت ایران، به عنوان یکی از ۲۰ شهر منتخب معرفی شد که این مسئله نشان می دهد اگر همه ظرفیت های فرهنگی شهرستان در این زمینه استفاده شود حتما عنوان پایتختی کتاب شهرضا تعلق خواهد گرفت.

گلابی تصریح کرد: تنها در یک نوبت از ۵۰ جلد کتاب نویسندگان شهرضایی رونمایی شد که این مسئله توان و استعداد بالای مفاخر شهرستان را در حوزه های مختلف نشان می دهد.

وی گفت: در حال حاضر نیز ۲۰ اثر از نویسندگان شهرضایی آماده رونمایی است که پس از رونمایی در گنجینه آثار مکتوب مؤلفان و مفاخر شهرستان قرار داده می‌شود.

فرماندار شهرضا اذعان کرد: یکی از پزشکان شهرضا حاضر است ۲۴ هزار جلد کتاب خود را تقدیم مردم شهرضا کند، فرد دیگری نیز حاضر است ۱۶ هزار جلد کتاب خود را تقدیم کند و فرزندان آیت الله صالحپور حدود ۱۲ هزار جلد کتاب های آن مرحوم را تقدیم کنند اما متأسفانه مکان مناسبی برای جمع آوری این کتابها وجود ندارد.

گلابی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده برخی از فضاهای قابل استفاده جهت کتابخوانی به این منظور اختصاص داده شده که با اتمام این کار شاهد افزایش پنج هزار مترمربع به فضای کتابخانه ای شهرستان خواهیم بود.

فاطمه پورخاقان – رییس کتابخانه های عمومی شهرستان شهرضا نیز در این جلسه اظهار کرد: گنجینه آثار نویسندگان و مؤلفان شهرضا به عنوان یکی از منحصر به فردترین گنجیه های کتابخانه ای در استان و کشور مطرح است.

وی ادامه داد: در حال حاضر  ۴۲۶ اثر از نویسندگان شهرضایی در این گنجینه قرار داده شده و ۲۰ اثر دیگر نیز آماده رونمایی و پیوستن به این مجموعه است.

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان شهرضا گفت: لازم است هریک از نویسندگان و اساتید شهرضایی که اثری در موضوعات مختلف چاپ می کنند نسخه ای از آن را برای عرضه در این گنجینه به این اداره تحویل دهند.

 

انتهای پیام/م

 

رونمایی از 20 اثر نویسندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.