سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: برندسازی عاملی برای واقعی شدن قیمت بنزین و بالا رفتن کیفیت آن خواهد بود.

اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به زمزمه‌های ایجاد شده درباره برندسازی در بحث بنزین گفت: جایگاه‌داران هر بنزینی با هر کیفیتی که به آن‌ها تحویل داده می‌شود را باید توزیع کنند که این موضوع مناسبی نیست.

وی با بیان اینکه در توزیع بنزین عناصر آلایندگی‌ مانند اکتان وجود دارد و قیمت آن دو بخش مجزاست، تصریح کرد: محاسبه قیمت واقعی و صرفه‌جویی در مصرف می‌طلبد که در بحث توزیع بنزین به سمت برندسازی حرکت کنیم.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس با تاکید براینکه خدمات ارائه شده در جایگاه‌های عرضه بنزین نیز در برخی مواقع راضی‌کننده نیست، افزود: به‌ طور مثال در تهران تعداد جایگاه‌ها بسیار کم است و بخش خصوصی دلیل این موضوع را مقرون به صرفه نبودن اعلام کرده و دولت هم براساس اصل 44 نمی‌تواند جایگاه ایجاد کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس برندسازی را عاملی برای واقعی کردن قیمت بنزین معرفی کرد و بیان داشت: به طور مثال نباید قیمت عرضه شده بنزین در بالای شهر تهران با یک روستای دورافتاده هم قیمت باشد با برندسازی می‌توانیم علاوه بر بالا بردن کیفیت، خدمات بهتری در عرضه بنزین ارائه کنیم.

قره‌خانی با بیان اینکه برندسازی در بسیاری از کشورها وجود دارد، گفت: برخی شرکت‌ها با ایجاد پالایشگاه در کشورهای خارجی و خرید نفت خام، بنزین با کیفیت تولید می‌کنند و این اقدام آن‌ها نه تنها انحصار ایجاد نمی‌کند بلکه عامل رقابت هم است.

وی همچنین از بحث‌های اولیه با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت برای ایجاد ساز و کارهای برندسازی در موضوع بنزین خبر داد و افزود: برندسازی باید ساز و کار مناسب خود را داشته باشد و در صورت ورود بخش خصوصی به این عرصه باید حق و حقوقش کاملا حفظ شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: برخی اخبار نشان می‌دهد که عده‌ای بازنشسته وزارت نفت برندی را تحت عنوان یک شرکت ثبت کرده‌اند و امتیازی را گرفته‌اند و حال در این راه واسطه‌ای اضافه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۲:۳۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
آیا رفت ؟
آخرین اخبار