پنجمین کنگره دو سالانه شعر بانوان عاشورایی با معرفی برگزیدگان دیشب در تالار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  دبیر این جشنواره گفت: ۵۰۰ اثر شعر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده بودکه بارای هیئت داوران اثر ده شاعر برگزیده شد.


خانم فاتحی افزود: حماسه‌آفرینی بانوان عاشورایی، چون حضرت زینب (س)، تبیین فرهنگ عاشورا، انقلاب اسلامی-دفاع مقدس و بیداری اسلامی، تقویت روحیه انقلابی در نسل جوان، جنبه‌های دیدگاه مذهب به زن و حضور اجتماعی او، تقویت اعتبار و خودباوری زنان در اثرگذاری اجتماعی از جمله محور‌های آثار ارائه شده به این جشنواره بود.

وی گفت:همچنین شهدای مدافع حرم حسینی و زینبی در عراق و سوریه و دیگر نقاط جهان، مقاومت هشت ساله مردم مظلوم ایران در برابر عوامل استکبار و خلق حماسه‌های ماندگار با تأسی و پیروی از مکتب عاشورا محتوی اشعار شاعران بود.

عابدین عابدین مقدم -مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به نقش هنرمندان در زنده نگهداشتن یاد حماسه عاشورا گفت:اگر دفاع مقدس پس از گذشت چهار دهه هنوز زنده وپویاست برای تببین فرهنگ عاشورایی در جامعه است که هنرمندان نقش مهمی در این عرصه ایفا کردند.
 

تجلیل از برگزیدگان کنگره و خانواده شهدای مدافع حرم ،قرائت شعر شاعران داخلی وخارجی از کشور‌های افغانستان پاکستان ویمن  ،رونمایی از سومین کتاب بنیاد آیه‌های ایثار وتلاش با موضوع زنان مقاومت وایثارگ دیگر برنامه‌های فرهنگی کنگره دوسالانه شعر بانوان عاشورایی بود.

انتهای پیام//ف.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.