معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی ازرفع مشکلات ۱۰۰۰ واحد تولیدی صنعتی بدون تشکیل پرونده خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،سید امیر مرتضوی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: با دعوت از مدیران واحد‌های تولیدی صنعتی تصمیم گیری لازم انجام شد و بیش از ۱۰۰۰ واحد تولیدی و مشکلاتشان را بدون تشکیل پرونده حل کرده ایم.

وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون ۲۰۰ بازدید از واحد‌های صنعتی وتولیدی در شهرستان‌ها و شهرک‌های صنعتی توسط قضات و مسئولین قضایی صورت گرفته است و در حوزه صنعت، اقتصاد و تولید با تمام دستگاه‌های مرتبط همکاری‌های لازم وجود دارد.

مرتضوی ادامه داد: در برخی موارد انحراف از دستورالعمل‌ها بخشنامه‌ها و قوانین وجود دارد که با تشکیل کمیسیون صیانت از قوانین و مقررات واحد‌های تولیدی مطرح شده و تصمیم گیری لازم انجام می‌گرد.

وی مسائل و مشکلات موجود در صنعت را در ۴ حوزه، تجمیع جلسات در حوزه صنعت ، عدم طرح مسائل و مشکلات واحد‌های صنعتی در رویه خاص خود، عدم وجود شورای امربه معروف و نهی از منکردر تمامی واحد‌های صنعتی، اطلاع رسانی ضعیف تولیدات واحد‌های صنعتی جهت توسعه بازار عنوان کرد.

در ادامه مسعود مهدی زاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت : عمده پرونده‌های مزبور مربوط به مشکلات صنعتگران با بانک ها، اداره اموراقتصادی و دارایی، بیمه و سایر سازمان‌های مرتبط در حوزه روش محاسبات سود و جرائم، نوع قرارداد‌های بانکی، عدم توان پرداخت از سوی فعالان حوزه صنعت و در نتیجه مصادره اموال یا کارخانه‌های آن‌ها توسط بانک‌ها بوده است.

وی در پایان هدف از افتتاح دفتر کمیسیون پنج نفره حمایت قضایی از سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی را حمایت از سرمایه گذارانی که به درستی در بخش تولید سرمایه گذاری کرده، اما به دلایل شرایط اقتصادی با مشکل مواجه شده اند، عنوان کرد.

 

انتها پیام//ف. ح.
 


مسائل و مشکلات ۱۰۰۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی حل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.