رییس اداره راه و شهرسازی سبزوار گفت:حدود ۱۸ هکتار از اراضی ملی در شهرستان سبزوار در شش ماهه ابتدای سال جاری رفع تصرف شده است،

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛علی اصغر استیری  افزود: همچنین در این مدت ۶۵ مورد پرونده حقوقی جهت پیگیری قضایی اراضی تصرف شده تشکیل و به دادگستری ارجاع داده شده است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه املاک نیز گفت: در شش ماهه ابتدای سال جاری برای حدود ۳۴.۲۴ هکتار از اراضی ملی این شهرستان سند تک برگی املاکی از اداره ثبت اسناد و املاک اخذ شد.

رییس اداره راه و شهرسازی سبزوارگفت: همچنین در حوزه املاک بیش از ۴۵۶ مورد بازدید و پاسخگویی به استعلامات اداره ثبت اسناد، بیش از ۳۵ مورد بازدید و پاسخگویی به استعلامات دفترخانه ها، بیش از ۶۵ مورد پاسخگویی به استعلامات و نامه نگاری با سایر ادارات و ارگان ها، ۲ مورد تبدیل سند دفترچه‌ای به تک برگی و ۵۰ فقره درخواست سند از اداره ثبت اسناد که تاکنون صادر شده است در سال ۹۶ داشته است.

علی اصغر استیری گفت: از ابتدای امسال ۴۹۹ مورد از درخواست‌ها و پرونده‌های ارباب رجوع مورد پیگیری واحد واگذاری این اداره بوده است.

وی تصریح کرد: بازدید از ساختمان‌های در حال ساخت و نظارت عالیه بر ساخت و سازها، تهیه و ارائه گزارشات در حوزه شهرسازی و مشخص کردن نقشه‌های واحد واگذاری و اراضی اشخاص نسبت به محدوده و حریم شهر از جمله اقدامات صورت گرفته در بخش شهرسازی در شش ماهه ابتدای سال جاری بوده است.

رییس اداره راه و شهرسازی سبزوار در خصوص اقدامات انجام گرفته در بخش مسکن مهر گفت: از ابتدای امسال ۱۶۲ مورد فعالیت پیگیری شکایات و تکمیل اطلاعات و بازدید‌های هفتگی از پروژه‌های مسکن مهر و پیگیری جابجایی ۹ نفر از متقاضیان از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

وی در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها در این شهرستان گفت: در ۶ ماهه اول امسال آسفالت راه روستایی به طول ۱۸.۴ کیلومتر ساخت و اجرا شده است و ۲۰ کیلومتر از محور سبزوار – اسفراین نیز نقشه برداری شد.

وی در مورد برنامه‌های آتی این اداره در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها در سال ۹۶ نیز گفت: احداث راه روستایی زردکوهی و ساروق داورزن بترتیب به طول ۲ و ۳ کیلومتر، کمایستان جوین به طول ۷۰۰ متر، جزندر – نقاب جوین به طول ۲ کیلومتر، زور به زمند جغتای به طول ۲ کیلومتر، کیذور باغ خیرات و کلاته تیرکمان ششتمد بترتیب هرکدام بطول ۲.۵ و ۶ کیلومتر و راه روستایی عوض نجم آباد بطول ۳ کیلومتر، در برنامه‌های آینده این اداره قرار دارد.

 
انتهای پیام//ف.ج
 

رفع تصرف اراضی ملی در سبزوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.