یک فعال صنعتی گفت: بیشتر مشتری های داخلی به کیفیت محصولات توجهی ندارند و صرف پایین بودن قیمت آنها را برای خرید یک کالا مجاب می کند.

مجبور شدیم، عطای وام صنعتی را به لقایش ببخشیممحمد طایری، فعال صنعتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: واحد صنعتی ما که در زمینه تولید کمپرسور فعالیت می‌کرد، برای 40 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر، غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده بود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه این واحد تولیدی به دلیل اینکه نتوانست در بازار با محصولات دیگر رقابت کند محکوم به ورشکستگی شد و اکنون فقط دونفر از کارگران در اینجا مشغول تعمیرکاری هستند.

طایری در تشریح دلایل تعطیلی کارخانه خود،گفت: عواملی چون وضعیت ناپایدار بازار، عدم رعایت مشتری، قیمت، بالا رفتن نرخ ارز، نبود ارز دولتی و مسائل گمرکی موجب شد تا واحد تولیدی ما نتواند در بازار رقابت کند.

این فعال صنعتی اضافه کرد: بیشتر رقبای ما ، مواد اولیه خود را از کشور چین وارد می‌کردند، ولی ما برای آنکه کیفیت تولیداتمان بیشتر شود نهاده های اولیه را به واسطه دبی از کشورهای اروپایی وارد کرده و همین موضوع موجب شد تا قیمت تمام شده آنها کمتر از ما دربیاید.

وی بیان کرد: بیشتر مشتری های داخلی به کیفیت محصولات توجهی ندارند و صرف پایین بودن قیمت آنها را برای خرید یک کالا مجاب می کند.

طایری در پایان تاکید کرد: اگر می توانستیم از تسهیلات با بهره پایین استفاده کنیم، ورشکست نمی شدیم اما متاسفانه گرفتن این وام ها آنقدر دردسر دارد که تولیدکننده را از دریافت آن منصرف می‌کند.

انتهای پیام/

مشکل واحدهای صنعتی تعطیل شده چه بود؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار