رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در آینده‌ای نزدیک بیمارستان مجهز مخصوص مشکلات هسته‌ای ساخته می‌شود.

ساخت بیمارستان مسمومیت هسته‌ای در آیندهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، صبح امروز در حاشیه مراسم پنجمین همایش پدافند در حوزه سلامت که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پدافند غیرعامل در حوزه سلامت  و  زیستی باید در راستای توسعه زیرساخت‌های درمان در کشور قرار بگیرد.

سردار جلالی بیان کرد: امروزه ما شاهد فرسودگی برخی از بیمارستان‌ها هستیم که از استانداردهای بهداشتی و درمانی به طور کامل برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای ما واگذاری امور به بخش خصوصی است خاطرنشان کرد: سازمان پدافند غیرعامل، سازمانی غیرحاکمیتی است که به فرمان مقام معظم رهبری شکل گرفته است و در اساسنامه آن وظایف دستگاه‌های اجرایی در خصوص پدافند غیرعامل مشخص شده است که یکی از اهداف آن شناسایی  تهدیدات هر حوزه و برنامه‌ریزی برای مقابله با آنها است.

وی در ادامه در خصوص ساخت بیمارستان مصدومیت هسته‌ای اظهار کرد: این بیمارستان مجهز در آینده ساخته می‌شود و ساخت این بیمارستان در راستای  تقویت پدافند غیرعامل است که اورژانس هم در این زمینه ما را یاری می‌کند.

جلالی با تاکید براینکه باید بازنگری اساسی در ساختار تولید واکسن به منظور منسجم شدن آن انجام شود گفت: یکی از اولویت‌های ما واگذاری امور به بخش خصوصی است.

وی یاد آور شد:‌ در زمان تهدید باید ذخایر دارویی و واکسن کشور مناسب باشد و ما باید داروهای نیاز داخل را خودمان تولید کنیم.

انتهای پیام/

سردار جلالی از ساخت بیمارستان مصدومیت هسته‌ای در آینده نزدیک خبر داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.