جان‌بابایی گفت: شناسایی نقاط ضعف بیمارستان‌ها برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های هنگفت در زمان بروز بحران ضروری است.

لزوم آمادگى بيمارستان‌ها در حوزه پدافندغيرعامل براى مقابله با بحرانبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان بابايى معاون درمان وزارت بهداشت در پنجمين همايش پدافندغيرعامل در نظام سلامت كه در سالن همايش هاى رازى برگزار شد، گفت: موضوع پدافند غيرعامل از مباحثى است كه تا چالش آن نباشد متوجه اهميت آن نمى شويم. 

پژوهش و دانش مديران در حوزه پدافند غيرعامل در نظام سلامت ضرورى است

وى با بيان اينكه توجه به پدافند غیرعامل یکی از اصول پیشگیری است، ادامه داد: پژوهش در حوزه پدافند غيرعامل و دانش مديران در نظام سلامت از مهمترين بحث‌ها در اين حوزه است.

 جان بابايى گفت: بايد از تمام اتفاقاتى كه در حوزه درمان رخ مى‌دهد براى مقابله با بحران در زمينه پدافندغيرعامل تجربه كسب كنيم.

وى افزود: بحران‌هايى چون آتش‌سوزى و برف كه ممكن است مراكز درمانى را با مشكل روبرو كند نياز به برنامه ريزى‌هاى دقيقى دارد.

هتلیگ بیمارستان‌ها مهمترین کار در حوزه پدافند غيرعامل

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان كرد: موضوع هتلیگ بیمارستان‌ها و منابع در حوزه پدافند غيرعامل از مهم‌ترین کارهایی است پس از آسایش و رفاه بیماران بايد به آن توجه کرد و كارهاى زيربنايى در حوزه پدافند غيرعامل را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: دانش مدیران در موضوع پدافند غیر عامل بسیار اهمیت دارد، مديران باید تمام نقاط ضعف بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خود را بشناسند و برنامه‌ريزى‌هاى لازم را انجام دهند تا از هزينه‌هاى هنگفتى كه ممكن است پس از بروز بحران تحميل شود جلوگيرى كنيم.

جان بابایی ادامه داد: بحث ژنراتورها در بيمارستان براى مقابله با بحران بسيار مهم است بسيارى از ژنراتورهاى بيمارستان‌ها فقط براى 2 ساعت امكان برق رسانى دارند كه با بروز بحران طولانى خطر آسيب وجود دارد كه بايد به آن توجه كرد.

وى افزود: استفاده از تفکر جمعی و تجربيات گذشته بسیار مهم است و بايد در زيرساخت ها لحاظ شود و نباید از آن ساده گذشت.

جان بابايى عنوان كرد: ما این آمادگی را داریم که تجریبات همایش های پدافند را جمع آوری کنیم و ضمن به کار گیری، آسیب‌های بیمارستانی و بار بیماری ها را کم کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار