کارشناس هندبال کشورمان گفت: شرایط هندبال این روز ها اصلا خوب نیست و متاسفانه هر چه زمان می گذرد شرایط بدتر می شود.

صادقی :هندبالی ها انگیزه ندارند / تصور می کنم رحیمی مشتاق به ادامه فعالیت نیستکیوان صادقی سرمربی سابق تیم ملی هندبال جوانان کشورمان و کارشناس این رشته در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط این روز های هندبال کشور گفت: هندبال شرایط و حال و روز مناسبی ندارد. مدت ها است که تمرینات و برنامه های تیم ملی به خوبی اجرا نمی شود و مسابقات لیگ هم از کیفیت لازم برخوردار نیست.

او افزود: متاسفانه در این مدت فارغ از این مسئله که کدام مدیر بر روی کار بوده است. جلسات  کمیته ها و جلسات میان مربیان و پیشکسوتان برگزار نشده است و حامیان مالی قدرتمندی هم  برای هندبال وجود نداشته است تا با حمایت خود وضعیت این رشته را بهتر کنند.متاسفانه همین عوامل باعث شده تا شرایط امروز هندبال اصلا خوب نباشد.

سرمربی سابق تیم ملی جوانان هندبال کشورمان ادامه داد:زمانی که رحیمی روی کار آمد بدهی هندبال نزدیک به 4 میلیارد تومان بود و از طرف دیگر همه عوامل دست به دست هم داد تا  شرایط برای هندبال هندبال مساعد نباشد. مشکلاتی از قبیل بدهی ها و نبود حامیان مالی قدرتمند در کنار هندبال از جمله این مشکلات بود.

صادقی افزود: هم اکنون مسابقات لیگ برتر با حضور 8 تیم در حال برگزاری است اما در این میان 4 تیم وضعیت متوسطی دارند و 4 تیم دیگر هم اصلا پولی ندارند وهمین باعث شده تا شرایط هندبال خوب نباشد و متاسفانه هر چه می گذرد شرایط بدتر می شود.البته نباید فراموش کرد که شرایط خانواده هندبال هم به واسطه برخی مسائل جالب نیست و همین هم بر روی شرایط این رشته تاثیر گذار است.

سرمربی سابق تیم ملی هندبال جوانان کشورمان درباره شرایط تیم ملی و برگزار نشدن منظم اردو های آن بیان داشت: یکی از دلایل برگزار نشدن اردو ها به دلیل لژیونر ها است. هم اکنون ما بازیکنان زیادی در اروپا داریم که درگیر باشگاه هایشان هستند و همین مسئله باعث می شود تا در صورت برگزاری اردوی تیم ملی آن ها نتوانند در آن شرکت کنند و بدون شک در صورت حضور نداشت 7 - 8 بازیکن نمی توان اردویی هم برگزار کرد.

او درباره حضور سرمربی خارجی در ایران برای هدایت تیم ملی هندبال گفت: نباید خیلی دلمان را به سرمربی خارجی خوش کنیم. به هر صورت باید این مسئله را در نظر گرفت  که سرمربی خارجی از زمانی که به ایران بیاید باید شرایط هندبال را بشناسد ، استعداد ها و بازیکنان را ببیند و با شرایط هندبال آسیا هم آشنا شود. همین مسئله زمان بر است و می تواند باعث شود که نتایج مورد انتظار حاصل نشود.

صادقی تصریح کرد: معتقدم که باید هم اکنون اردو های تیم ملی برپا شودتا حداقل همین بازیکنان داخلی بتوانند به آمادگی خوبی برسند اما به هر صورت در چند وقت گذشته این اتفاق نیفتاده است.

سرمربی سابق تیم ملی هندبال جوانان کشورمان در پاسخ به این سوال که هم اکنون چه راه کاری برای خروج از بحران موجود در هندبال وجود دارد گفت: یکی از اتفاق های خوبی که در زمان مهدوی اتفاق می افتاد برگزاری اتاق فکر و جلسات هماهنگی بود. همین مسئله باعث شده بود که همگی در بطن مسائل حضور داشته باشند و نظرات خود را ارائه دهند.

امامتاسفانه هم اکنون دیگر پولی در هندبال وجود ندارد و تصور می کنم که رحیمی هم خیلی مشتاق باشد که در هندبال حضور داشته باشد. متاسفانه با شرایط موجود هندبال انگیزه ای برای کسی وجود ندارد و نه دیگر مانند گذشته عشق و علاقه ا در این رشته وجود دارد و نه دیگر پولی وجود دارد تا انگیزه بدهد هم اکنون همه به فکر زندگی خود هستند.

کیوان صادقی در پایان گفت: معتقدم که وزارت ورزش و جوانان باید به این مسئله ورود کند و با کمک های خود شرایط هندبال را تغییر دهد زیرا هم اکنون شرایط جالبی وجود ندارد و دیگر انگیزه  و عشق چندانی هم نیست.

انتهای پیام /

اظهارات کیوان صادقی درباره شرایط هندبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار