رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در رشت بر ضرورت افزایش سواد رسانه ای در جامعه امروز تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در همایش "رسانه های ترور و بررسی هویت زن و خانواده در رسانه های جریان استکبار" در جمع اتحادیه های انجمن های اسلامی دانش آموزی در رشت به تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه ای استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 3 هزار و 500 کانال فارسی ‌زبان رایگان از سوی ملت ‌های استکبار جهانی ارزش های دینی و اسلامی کشور ما را مورد هدف قرار داده اند.

وی به جایگاه مهم خانواده ها در جنگ رسانه ای اشاره کرد و افزود: خانواده ها باید با هوشیاری و بصیرت هرچه بیشتر ضمن شناسایی توطئه های استکبار جهانی، نسل جوان را با تربیت دینی و افزایش سواد رسانه ای از این دسیسه ها آگاه کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه در تمامی دنیا هیچ کشوری به‌ طور رایگان امکاناتی را برای کشور دیگر فراهم نمی‌کند، افزود: این در حالی است که در آمریکا استفاده اینترنت آزاد برای افراد زیر 13 سال جرم محسوب می‌ شود.

بصیری با بیان اینکه تغییر سبک زندگی به تأسی از رسانه‌ های غربی موجب فروپاشی نهاد خانواده می‌ شود و این امر فاجعه‌ ای بزرگ در جامعه است، اظهار داشت: باید رشد فکری و اندیشه رسانه ‌ای خود را در حوزه ارتباط‌ گیری با جهان افزایش داده و خود را با تکنولوژی‌های روز تطبیق دهیم.

وی تصریح کرد: فعالیت در رسانه ها نیازمند یک اقدام روانشناسی، جامعه شناختی و ارتباط گسترده رسانه‌ای است تا بتوانیم در مقابل استکبار ایستادگی کنیم.

 

انتهای پیام/ع

 

اهمیت افزایش سواد رسانه ای و سلامت ذهن جوانان امروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.