کنکره علمی و بین المللی کاسپین در مجموع با ۲۹۰ نفر از ۱۸ کشور دنیا در مشهد برگزار می‌شود، اعضای این کنگره به تبادلات علمی در خصوص بیماری‌های قلبی مادر زادی می‌بردازند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،دکتر محمود شبستری دبیر علمی کنکره بین المللی کاسبین (CSI) گفت: ماموریت و هدف آستان قدس رضوی در حوزه علمی و درمانی، تاسیس حوزه معاونت علمی و مرجعیت علمی، ارتباط با کشور‌های منطقه، اروبا و امریکا، تبادل علمی با اساتید برجسته داخلی و کشور‌های خارجی است.

وی افزود: یکی از راه‌های رسیدن به این مرجعیت درمانی و علمی، برکزاری سمینار ها، عمل ها، کمیسیون‌های مشترک برای همکاری‌های وسیع‌تر است.

شبستری از امضا قرارداد مشترک با دانشکاه امستردام خبر داد و کفت: سمیناری در همین راستا اجرا می‌شود که در ان مجموعه‌ای از بیماری‌های قلب مادرزادی (CSI) و آخرین دستاورد‌های جهانی معرفی و اطلاع رسانی می‌شود که این امر باعث تشکیل یک مرجعیت به روز می‌شود.

دبیر علمی کنکره بین المللی کاسبین (CSI) افزود: نهاد "csi"، نهادی علمی_خیریه‌ای است که در اسیا فقط در ویتنام و دبی بوده است، اما ما توانستیم با برنامه ریزی و مذاکرات این میزبانی را به نام ایران و مشهد ثبت کنیم.

وی افزود: ۱۶ دانشکاه و انجمن علمی در حوزه‌ی علوم بزشکی این همایش را بشتیبانی می‌کند بنابراین این همایش یک همایش علمی در حوزه بزشکی است با همکاری مشترک ایران، اروبا و امریکا، با ساماندهی ایرانی است.

محمود شبستری در خصوص نتایج و بازخورد این کنکره گفت: من مطمئن هستم که این سمینار بازخورد خوبی دارد، اما نتیجه نهایی را باید از شرکت کنندگان پرسید.

مدیر اجرای کنگره بین المللی کاسپین افزود: اعضای هیئت برد این بنیاد از کشور‌های آلمان، انگلیس و ایران هستند.

بهزاد علیزاده در خصوص برنامه‌های این کنگره گفت: مجموع این سه روز برنامه‌ها در غالب سخنرانی و اجرای زنده اتاق عمل است همجنین ۱۶ بیمار به صورت زنده با تیم‌های سه نفره از اساتید ایرانی و خارجی از دیکر برنامه‌های این کنکره است.

وی در خصوص کارکاه‌های اموزشی این همایش افزود: ۱۰ کلاس یا کارکاه اموزشی اعمال مختلف جراحی در خصوص بیماری‌های قلبی مادر زادی در برنامه‌ی این کنکره است و ۳ سکشن تشخیص و عکسبرداری از قلب نوزادان هم از دیکر دستاورد‌های این همایش است.

در این همایش مجموعا ۲۹۰ نفر از ۱۸ کشور دنیا حضور دارند که به تبادلات علمی در خصوص بیماری‌های قلبی مادر زادی می‌بردازند.

انتهای پیام//ی. م.
 


کنکره علمی و بین المللی کاسپین در مشهد برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.