مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: 10 روستا به عنوان روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش روستایی در استان اردبیل وجود دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرهاد سبحانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در بازدید از روستای دارای قابلیت گردشگری سوسهاب از توابع بخش مرکزی خلخال افزود: 10 روستا به عنوان روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش روستایی در استان وجود دارند که 5 روستا از این روستاها در شهرستان خلخال قرار دارند.

وی با بیان اینکه معرفی روستاهای هدف گردشگری جدید در استان اردبیل منوط به تصویب در مرکز کشور است گفت: برای برنامه ششم توسعه کشور 6 روستای استان به عنوان روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت باارزش روستایی انتخاب شده که 2 روستای اسبو و خمس خلخال از جمله این روستاها هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: معرفی روستای زیبای سوسهاب از توابع بخش مرکزی خلخال به عنوان روستای هدف گردشگری برای تصویب در تهران از سوی بنیاد مسکن استان پیشنهاد خواهد شد.

سبحانی افزود: موافقت با طرح توسعه این روستا زمانی ممکن است که دست کم 2 هکتار از اراضی منابع طبیعی فاقد پوشش گیاهی برای احداث بناهای جدید به محدوده روستا واگذار شود ، در غیر این صورت فضای سبز روستا از جمله باغ های انبوه گردو و میوه روستا فدای طرح توسعه نخواهد شد.

فرماندار خلخال نیز در این بازدید از ارتقای شاخص بهره مندی اهالی روستاهای این شهرستان از راه ارتباطی آسفالت در سال های اخیر خبر داد و گفت: میانگین شاخص راه آسفالت روستایی خلخال از 25 درصد سال های گذشته به 45 درصد در سال های اخیر ارتقا یافته است.

فریدون بابایی افزود: با صرف اعتباری بالغ بر 91 میلیارد ریال 10 کیلومتر از مسیر 14 کیلومتری راه ارتباطی روستای سوسهاب تا تقاطع جاده خلخال به هشجین آسفالت شده و در اختیار اهالی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: برای آسفالت چهار کیلومتر از مسیر باقیمانده خاکی این راه ارتباطی نیز امسال چهار میلیاد ریال از محل اعتبارات استانی تخصیص یافته و تلاش می شود با جذب اعتبارت ملی از محل اعتبارات مناطق محروم روستایی و نیز دریافت قیر رایگان باقیمانده مسیر نیز تا سال آینده آسفالت شده و در اختیار مردم این منطقه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

انتخاب 6 روستای اردبیل به عنوان روستای هدف گردشگری در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.