عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سفارت‌های ایران به جای اینکه به دنبال رسیدگی به امور تجار و بازرگانان ایرانی باشند، بیشتر در پیِ پیداکردن مراکز تجاری و رستوران حلال هستند.

سفرای ایرانی،الفبای اقتصادی را نمی دانندفریدون احمدی عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: نکته اصلی در ارتباط با صادرات این است که ما تجارت را رها کرده  و مدام شعار حمایت از تولید می دهیم .

وی در ادامه در خصوص این موضوع که تولید ما صادرات محور نیست، افزود: واقعیت این است که هیچ کاری برای توسعه صادرات کشور نکرده و حتی شاهدیم که مالیات های صادراتی با تاخیر یک ساله به صادرکنندگان بازگردانده شده است.

نماینده مردم زنجان در خانه ملت تصریح کرد: دیپلماسی سیاسی، مقدمه دیپلماسی اقتصادی است ولی حتی در این سال‌ها نتوانسته ایم با کشورهای منطقه دیپلماسی سیاسی مناسبی برقرار کنیم.

احمدی با بیان اینکه سفرای ما الفبای اقتصادی را نمی‌دانند،گفت: سفارت های ایران به جای اینکه به دنبال رسیدگی به امور تجار و بازرگانان ایرانی باشند، بیشتر در پیِ حمل ونقل خانواده های مسوولان ، پیداکردن مراکز تجاری و رستوران حلال هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  با تاکید بر این موضوع که ساز و کار مورد نیاز برای صادرات فراهم نیست، تصریح کرد: این نکته حائز اهمیت است که اگر می خواهیم تسهیلاتی بدهیم، بهتر است که این تسهیلات به صادرکننده ها تعلق گیرد و آنها خودشان به دنبال تولیدکننده رفته و مسائل و مشکلات تولید داخلی را در جهت افزایش تولید صادرات محور حل کنند.

وی اضافه کرد: نباید منابع کشور برای تولیدکننده ای صرف شود که فقط به بازار داخلی می اندیشد و هیچ مزیتی در تولید رقابتی ندارد.

احمدی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: وزیر جدید صنعت معدن و تجارت اهتمام بیشتری به حوزه صادرات داشته و بتواند جهشی را در توسعه تجارت کشور به وجود آورد.

انتهای پیام/

راهکارهای توسعه صادرات کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار