مدیرکل بهزیستی استان همدان از شناسايی بیش از 80 هزار کودک مشمول طرح غربالگری بینایی در استان همدان خبر داد.

شناسايي 80 هزار کودک  همدانی در طرح غربالگری بیناییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا الوند مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان امسال از ابتدای آبان‌ماه آغاز شده و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.

وی درخصوص مشمولان این طرح افزود: کودکان سه تا 6 ساله امسال مورد سنجش بینایی زیر نظر بهزیستی استان در مدت سه ماه در 9 شهرستان همدان قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان خاطر نشان کرد: در همه شهرستان‌های استان پایگاه‌های دائمی مجهز به دستگاه غربالگری و در مهدهای کودک منتخب هر شهرستان نیز پایگاه‌های سیار کار غربالگری بینایی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در همدان 20 مرکز سیار سنجش بینایی وجود داردادامه داد: در مهدهای کودک سراسر استان این طرح در طول مدت سه ماه به صورت نوبتی انجام می‌شود.

الوند با بیان اینکه مشمولان طرح غربالگری در استان همدان بالای 80 هزار نفر هستند تصریح کرد: سال گذشته 63 درصد از کودکان سه تا 6 سال در طرح سنجش بینایی پوشش داده شدند.

وی یادآورشد: پارسال 2 هزار نفر در انجام غربالگری بینایی بیمار تشخیص داده شد که نیاز به مداخله بعدی برای درمان داشت و برای 20 نفر خدمات تخصصی پیشرفته توسط بهزیستی استان انجام شد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه طرح غربالگری بینایی 120 میلیون تومان برای بهزیستی استان هزینه داشت اظهار داشت: در این طرح برای تعدادی از این کودکان که دچار تنبلی چشم بودند به هر کدام کمک هزینه 100 هزار تومانی برای خرید عینک از سوی بهزیستی داده شد.

این مسئول اضافه کرد: غربالگری بینایی در سنین سه تا 6 سالگی برای هر سال به صورت جداگانه ضروری است که باید برای کودکان توسط والدین در هر سال اقدام شود.


انتهای پیام/ج


شناسایی 80 هزار کودک در طرح غربالگری  بینایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.