معاون توانبخشی سازمان بهزیستی همدان گفت:استان  همدان بالاترین نرخ رشد را در طیف اتیسم دارد.

استان همدان بالاترین رشد نرخ طیف اتیسمبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فریدالدین حجت‌الاسلامی گفت: در کشور از هر 150 کودک یک کودک طیف اتیسم داریم.

وی تصریح کرد:بیشترین آمار ”طیف اتیسم“ در استان مربوط به همدان است، افزود: بعد از همدان، ملایر و نهاوند بالاترین ”طیف اتیسم“ را در خود جای داده است نهاوند با 27 نفر در جایگاه سوم قرار دارد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان افزود: در حال حاضر یک مرکز در همدان وجود دارد که چند سال از افتتاح آن می‌گذرد که سال گذشته در این مرکز با افزایش ظرفیت مواجه شدیم.

فریدالدین حجت‌الاسلامی ادامه داد:درسال گذشته از35 کودک درحال حاضر به 65 کودک افزایش یافته است، یادآور شد: خدماتی همچون گفتاردرمانی، روان‌شناسی، روان‌پزشک و دیگر خدمات در این مرکز به صورت روزانه هر صبح و بعد از ظهر در شهر همدان ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد:مرکز دوم ”طیف اوتیسم“ تا چند ماه آینده در ملایر راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: در ملایر 23 کودک اتیسم شناسایی شده که درصدد هستیم شهرستا نهایی که نزدیک به ملایر هستند به آنجا مراجعه کنند تا از آمدن به مرکز استان جلوگیری شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی همدان با اشاره‌ای به معلولین ذهنی اظهار کردو گفت: امروزه با آمار بالای زیادی از معلولان ذهنی در استان همدان مواجه هستیم البته این آمار در مقایسه با استان‌های دیگر شاید به مراتب پایین‌تر باشد.

فریدالدین حجت‌الاسلامی طرح غربالگری ژنتیک کرد و افزود:اجرای طرح غربالگری ژنتیک در حال رایزنی با دانشگاه علوم‌پزشکی و سازمان ثبت اسناد هستیم که افرادی که برای ازدواج به آنجا رجوع می‌کنند از همان جا به سازمان بهزیستی معرفی شوند تا ما کارهای مشاوره و ژنتیک را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح غربالگری ژنتیک می‌تواند جلوی تولد بسیاری از معلولیت‌ها را در کشور و استان بگیرد، تصریح کرد: این طرح باید سال‌ها قبل اجرا می‌‌شد ولی همان قدر که توانستیم مصوبه مجلس را بگیریم کار بسیار ارزشمندی است.

انتهای پیام/خ

افزایش طیف اتیسم در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار