یک هنرمند منبت‌ کار گلپایگانی گفت: صنایع دستی در گلپایگان قدمت دیرینه دارد اما هنرمندان صنایع دستی شهرستان گلپایگان مغفول و غریب واقع شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جعفر جعفرصالحی شامگاه پنج‌شنبه در نشست بررسی مشکلات صنایع دستی گلپایگان،  اظهار داشت: در شهرستان‌ها برای بازاریابی در فروش صنایع دستی باید به سمت معیارهای روز از لحاظ مشتری مداری نزدیک شویم.

وی افزود: صنایع منبت گلپایگان در بیست و هشتمین نمایشگاه تهران حائز رتبه شدند چرا که هنر را از حالت سنتی خارج کردند، این هنرمندان در نمایشگاه کشور عمان نیز می‌توانند رتبه بگیرند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تأکید کرد: در حوزه تجارت الکترونیک صنایع دستی باید یک سرفصل باز شود.

وی بیان داشت: در شهرستان‌ها بر اساس رشته‌های بومی باید سرمایه گذاری و برای رونق صنایع تلاش شود، در این زمینه با راهنمایی بزرگان بازار خوبی می‌توانند پیدا کنند.

جعفرصالحی خاطر نشان کرد: در استان اصفهان شرایط برپایی نمایشگاه پرداخت هزینه است چرا که باید انگیزه فروش وجود داشته باشد، با پرداخت هزینه از سوی هنرمندان می‌توانیم در میدان امام(ره) و در گالری نقش جهان بازار صنایع دستی گلپایگان را بر پا کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مرکز استان اصفهان یک حرکت روبه رشد و الگودهی برای کشور باید ایجاد شود چرا که بیشترین رشته‌های بومی در استان اصفهان است و پتانسیل نیروی انسانی و بازارچه صنایع دستی استان می‌تواند رأس محور صنایع دستی کشور قرار گیرد.

در ادامه یک هنرمند منبت‌ کار گلپایگانی اظهار داشت: صنایع دستی در گلپایگان قدمت دیرینه دارد اما هنرمندان صنایع دستی شهرستان گلپایگان مغفول و غریب واقع شده‌اند.

وی افزود: هنرمندان صنایع دستی به دلیل کهولت سن توانایی انجام کار صنایع دستی را ندارند و از طرفی هنرمندان زیادی در عرصه هنر صنایع دستی ورود پیدا کردند اما به دلیل اینکه فروش صنایع دستی از نظر اقتصادی صرفه ندارد رغبتی برای ادامه کار کردن ندارند.

گفتنی است این نشست که در دفتر نماینده شهرستان گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، هنرمندان عدم بازارچه ثابت برای فروش، مشکلات اقتصادی، صادرات، ثابت ماندن قیمت، عدم نمایشگاه صنایع دستی و رفع مشکلات دریافت تسهیلات بانکی را مشکلات صنایع دستی شهرستان عنوان کردند.

 

انتهای پیام/م

 

ضرورت توجه به تجارت الکترونیک در حوزه صنایع دستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.