مدیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: دومین کاروان زائران پاکستانی اربعین حسینی (ع) در قالب هزار و ۱۰۰ نفر از طریق مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

دومین کاروان زائران پاکستانی وارد زاهدان شدند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا بختیاری مدیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این زوار از شهر کوهات پاکستان هستند که با ۲۲ دستگاه اتوبوس امروز وارد میرجاوه شده و هم اینک در زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان بسر می‌برند.

وی ادامه داد: این زائران صبح فردا پس از برگزاری دعا و عزاداری، زاهدان را به سمت مسیر بعدی خود ترک خواهند کرد.

وی اضافه کرد: نخستین گروه رسمی اربعین در قالب هزار و ۴۰۰ نفر روز گذشته وارد سیستان و بلوچستان شدند.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰۰ خادم از مردم این استان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران پاکستانی اربعین حسینی ساماندهی شده اند.

بختیاری اظهار داشت: سال گذشته حدود ۲۲ هزار زائر پاکستانی با گذر از سیستان و بلوچستان به کربلا مشرف شدند که امسال پیش بینی می‌شود با توجه به استقبال خوب مردم این کشور به حدود ۳۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی گفت: ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در زمینه ارائه پنج خدمت حمل و نقل، فرهنگی، اسکان، اطعام و بهداشت و درمان به زائران پاکستانی فعالیت می‌کند.

سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.

فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این کاروان‌ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نداشته باشند.

میرجاوه در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی پاکستان واقع شده است.


انتهای پیام /ع

استقبال گرم مردم سیستان وبلوچستان از زائران حسینی پاکستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار