مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد گفت:مردم در ساخت و سازهای خود مقررات پدافندی را رعایت کنند تا سرپناه آنها ایمن باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدصادق طهماسبی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد با بیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل یکی از ضرورت های جامعه است، گفت: باید آحاد مردم را با آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند آشنا کرد.

طهماسبی افزود: با حمایت ها و تاکید مقام معظم رهبری و توجه ویژه رئیس جمهوری فعالیت های خوبی در حوزه پدافند غیرعامل اجرا شده است.

وی با اشاره به ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان برای ارائه طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشی در این حوزه ادامه داد: باید با کمک دانش به مبارزه با تهدید دشمن مقابله کرد.

 این مسئول تصریح کرد: کاهش تهدیدها و ارتقای سلامت مردم از اهداف و مامویت عمکلرد اصلی در این حوزه است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان یزد با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های ابرکوه راه اندازی و اولویت بندی کار گروه های هفت گانه آب، انرژی، جهاد کشاورزی ، بهداشت، سلامت و امداد و نجات، راه و شهرسازی، پشتیبانی و خدمات شهری، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی و کارگروه دفاعی، امنیتی و انتظامی و مشارکت مردمی را خواستار شد.

سرپرست فرمانداری ابرکوه نیز در این نشست با بیان اهمیت پدافند غیرعامل گفت: برای راه اندازی و فعال سازی کارگروه های شورای پدافند غیرعامل در شهرستان آمادگی کامل وجود دارد.

محمد محامدی اظهار کرد: با ارائه آموزش همگانی در حوزه پدافند غیرعامل بسیاری از مشکلات در این حوزه رفع می شود.

رییس شورای پدافند غیرعامل ابرکوه افزود: برای تامین امنیت و آرامش مردم در مسائل مختلف توجه به پدافند غیرعامل است به عنوان مثال مردم در ساخت و سازهای خود مقررات پدافندی را رعایت کنند تا سرپناه آنها ایمن باشد.

هشتمین شورای پدافند غیرعامل شهرستان های استان یزد در ابرکوه فعالیت خود را آغاز کرد.

6تا 12 آبان ماه سال جاری به نام هفته نکوداشت پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

درسال 82 به فرمان مقام معظم رهبری سازمان پدافند غیرعامل تاسیس و در استان ها در سال 90 انجام شد.

مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ ی

تامین امنیت و آرامش مردم در مسائل مختلف توجه به پدافند غیرعامل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.